web analytics

Bookmaker artbetting.co.uk - Bet365 review by ArtBetting.co.uk

Bookmaker artbetting.gr - Bet365 review by ArtBetting.gr

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de

Premium bigtheme.net by bigtheme.org

Excursie de neuitat în România pentru profesorii și elevii români din Comrat

Iulia Modiga 24 iunie 2019 0

 

Zeci de profesori și elevi români din Comrat au trait o experiență de neuitat în România. Aceștia au avut ocazia să viziteze mai multe obiective din județele Suceava și Iași în cadrul unei excursii organizate de Institutul „Eudoxiu Hurmuzachi” pentru românii de pretutindeni (IEH), instituție aflată în subordinea Ministerului pentru Românii de Pretutindeni, în parteneriat cu Episcopia Basarabiei de Sud.

În prima zi a excursiei, profesorii și elevii au vizitat Muzeul Mănăstirii Cămărzani, Mănăstirea Sf. Ioan cel Nou și Cetatea Sucevei.

A doua zi a excursiei tematice în România a reprezentat o adevărată incursiune în istorie, în care participanții au descoperit, cu bucurie în suflete, elemente-simbol ale identității și spiritualității naționale românești: Mănăstirea Putna, Mănăstirea Sihăstria Putnei, Chilia lui Daniil Sihastrul, Mănăstirea Voroneț, Mănăstirile Sucevița și Moldovița. La Putna, cadrele didactice și elevii au admirat întregul ansamblu al mănăstirii, muzeul și mormântul lui Ștefan cel Mare și Sfânt, dar și bustul Luceafărului poeziei românești – Mihai Eminescu, amplasat la intrare, în curtea complexului monahal, se arată într-un comunicat de presă al IEH.

În ultima zi a excursiei tematice, profesorii și elevii români au participat la Sfânta Liturghie la Mănăstirea Humor, una dintre cele mai importante ctitorii ale evului mediu moldovenesc, inclusă în patrimonial mondial al UNESCO. Ulterior, grupul s-a deplasat la Iași, unde a vizitat Catedrala Mitropolitană, construită în stil neoclasic, dar și Palatul Culturii (sediul Complexului Muzeal Național „Moldova”), ambele înscrise în Lista monumentelor istorice.

Credit foto: Ștefan Bejan

Comentarii de pe Facebook

comments

Leave A Response »