Potrivit unui comunicat de presă al BERD, citat de InfoMarket, posibilitatea de acordare a unui împrumut companiei Danube Logistics va fi examinată de Consiliul director al BERD pe data de 27 noiembrie curent. Este vorba despre acordarea unui credit pentru construcţia unui tronson feroviar mixt (îngust şi lat) pe teritoriul terminalului, precum şi pentru achiziţionarea unei rampe roll-on-roll-off pentru încărcarea şi descărcarea orizontală a mărfurilor.
InfoMarket relatează că se prevede construcţia unui tronson cu o lungime de până a 100 m, care va uni căile ferate moldovenească şi românească, deoarece România şi restul ţărilor UE folosesc un ecartament îngust, iar în Moldova, Ucraina şi alte state din CSI se foloseşte ecartamentul lat.
Costul total al proiectului este evaluat la 30,7 mil USD. Creditul BERD se planifică în valoare de 12 mil USD. Investiţiile Băncii Europene vor fi folosite şi pentru restructurarea balanţei Danube Logistics pe calea refinanţării datoriei pe termen scurt printr-un credit de durată. Datorită asistenţei BERD, portul Giurgiuleşti va deveni un nod logistic multifuncţional la intersecţia căilor maritime comerciale dintre Europa Estică şi UE cu acces către căile auto şi feroviare. De asemenea, aceştia vor contribui la creşterea concurenţei pentru fluxul de mărfuri cu porturile regionale, inclusiv Galaţi în România şi Odesa în Ucraina.
Tot InfoMarket amintește și faptul că Danube Ligistics este investitorul general, proprietarul şi operatorul portului Giurgiuleşti. Investitorul principal este holdingul olandez Easeur Holding BV şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare cu o cotă de acţiuni de 80 la 20 la sută. Teritorial portul se întinde pe 120 ha.
Portul Giurgiuleşti are statut de zonă economică liberă şi constă dintr-un terminal petrolier, unul de cereale şi un terminal pentru ulei, unul a mărfurilor vrac, unul de containere şi un terminal pentru mărfuri generale, precum şi o zonă industrială. Portul este singurul punct de distribuire pe râu-mare din-în Moldova, este un nod de transport regional la hotar cu UE şi cu acces la comunicaţiile feroviare, fluviale, auto şi maritime, cu o suprafaţă excelentă pentru dezvoltarea afacerilor, pentru cei care ar dori să se folosească de amplasarea strategică, infrastructura de transport trimodulară, zona unor cheltuieli mici şi un regim unicat vamal şi fiscal.