Personalul Companiei aeriene „Moldavian Airlines”, solicită premierului moldovean, Vlad Filat, să ia atitudine faţă de activitatea Autorităţii Aeronautice Civile, care ilegal şi abuziv ar fi refuzat să emită autorizaţie pentru cursele charter Chişinău-Antalya-Chişinău, chiar dacă Autoritatile Aeronautice din Turcia deja au eliberat operatorului aerian Moldavian Airlines, aprobarea pentru cursele charter programate.
Mai jos redăm textul acestei petiții:
”Stimate Domnule Prim Ministru,
Personalul Companiei aeriene „Moldavian Airlines”, solicită să luaţi atitudine faţă de activitatea Autorităţii Aeronautice Civile, care ilegal şi abuziv refuză să emită atorizaţie pentru cursele charter Chişinău-Antalya-Chişinău, chiar dacă Autoritatile Aeronautice din Turcia deja au eliberat operatorului aerian Moldavian Airlines, aprobarea pentru cursele charter programate. Mai mult ca atât, vă cerem să luaţi atitudine de circumstanţele, că începând cu 2009 sistematic am primit refuz de la ASAC pentru curse charter Chişinău-Antalya-Chişinău.
Anul acesta, actualul director interimar al AAC Vladimir Cebotari, violează legislaţia în vigoare şi Hotărârea definitivă a Curţii de Apel Chişinău nr.3-3914/11 din 23 Februarie 2012, inclusiv Decizia definitivă a Curţii Supreme de Justiţie nr.3-ds-59/12 din 28 septembrie 2012, prin care ambele instanţe au recunoscut ilegal refuzul AAC, succesorul de drept al ASAC de a soluţiona cererea Moldavian Airlines din 2011, tot pentru curse charter, i-ar În prezent, Judecătoria Buiucani examinează o altă acţiune a Î.M. Moldavian Airlines S.R.L. privind încasarea de la AAC /succesorul de drept al ASAC/ a prejudiciului în mărime de 5 000 000 lei, prejudiciu adus în urma refuzului ilegal de a soluţiona cererea şi a elibera autorizaţie curse charter în 2011.
Salariaţii Companiei aeriene, nu înţeleg, cum în statul de drept Republica Moldova o autoritate centrală înfiinţată de guvern, în loc să elibereze autorizaţie pentru curse charter, crează premize şi determină Operatorul aerian „Moldavian Airlines” să ţină avioanele la sol pentru ca mai apoi să încaseze prejudiciul din Bugetul de stat.
Autoritatea Aeronautică Civilă, nu conştientizează că în situaţie de criză profundă pentru Republica Moldova, refuzul de a solutiona cererea Moldavian Airlines, aduce daune şi Intreprinderilor de Stat din intreaga ramura a Aviatiei Civile, cum ar fi Aeroportul International Chisinau, MoldATSA, Aeroport Catering şi nu in ultimul rând, Bugetului de stat.
În drept, întemeiez petiţia cu prevederile art.52 din Constituţie.
Ataşat:
1. Copia cererii prealabile din 25 Februarie 2013 (4460_0001 (2))
Cu respect,
Mihai Rogac
Reprezentanttul salariaţilor
mun. Chisinau, Aeroport, Hotel”