Miniștrii Transporturilor din Cehia, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, România, Ungaria și Slovacia se opun noilor reglementări ale Uniunii Europene care propun renunțarea din 2023 la mașinile cu motoare pe benzină și motorină.
Subiectul privind schimbările propuse la normele de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, a a fost discutat luni de miniștri. Normele vor înăspri limitele privind poluanții care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot.
În apărarea sa, Uniunea Europeană susține că beneficiile asupra sănătății vor depăși cu mult costurile, dar statele menționate, inclusiv România, se opun acestor reglementări, susținând că sunt o povară pentru industria auto.
De asemenea, miniștrii statelor UE au discutat despre termenul limită din 2035 pentru retragerea mașinilor care emit dioxid de carbon, reglementări care vor face imposibilă vânzarea de mașini noi cu motoare pe combustie după 2035.
„În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În același timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă”, a declarat luni ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka.
Propunerea Bruxelles-ului privind înăsprirea normelor de poluare ale automobilelor este respinsă în mod vehement de producătorii auto, care vor o normă minimală pentru acest tip de motoare cu combustie care ar urma să dispară de pe piață în 2035. Potrivit acestora, normele Euro 7 propuse de Executivul comunitar ar duce la majorarea semnificativă a prețului autovehiculelor, cu riscul de a afecta și mai mult o piață auto europeană care se află deja într-o situație dificilă.