Segmentul de cale ferată Chișinău – Ungheni, cu o lungime de 107 km, va fi modernizat cu sprijinul financiar al Guvernului din Franța.
În acest sens, Guvernul de la Chișinău a aprobat inițierea negocierilor asupra proiectului Protocolului financiar dintre cele două state.
Documentul prevede acordarea unui împrumut de 75,7 milioane de euro din partea Guvernului Franței, care va completa pachetul de 33 de milioane de euro împrumut și 30 de milioane de euro grant, oferite de Comisia Europeană, BERD și BEI, în cadrul inițiativei europene „Solidarity Lanes”.
Lucrările de reabilitare a sectorului feroviar Chișinău-Ungheni, care este parte a tronsonului Vălcineț-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, cu lungimea totală de 446 km, prevăd repararea infrastructurii, procurarea mașinilor necesare pentru mentenanța rețelei feroviare, precum și schimbarea sistemului de semnalizare.
Potrivit autorităților de la Chișinău, îmbunătățirea infrastructurii feroviare va permite sporirea siguranței feroviare, creșterea vitezei de circulație și reducerea duratei curselor de transport al pasagerilor și mărfurilor.
În același timp, asigurarea acestor cerințe va contribui la îmbunătățirea transportului național și internațional de pasageri, creșterea cotei de piață a serviciilor feroviare de transport de mare tonaj, reducerea gradului de uzură a drumurilor și reducerea emisiilor de carbon.
„Infrastructura feroviară a Republicii Moldova cuprinde 1 087 km de linii principale și 668 km de linii auxiliare, iar implementarea sprijinului francez și al celui din partea „Solidarity Lanes” va asigura reziliența căilor ferate naționale. În acest sens, modernizarea segmentului Chișinău-Ungheni este un proiect de importanță strategică pentru dezvoltarea economică durabilă și interconectarea R. Moldova la Rețeaua Trans-Europeană de Transport feroviar, dar și pentru fortificarea legăturilor de cooperare dintre Franța și R. Moldova”, a explicat Lilia Dabija, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău.