20 de companii producătoare de fructe din Republica Moldova vor fi reunite sub brandul național comun, ”Moldova – taste makes the difference”, pentru a participa la două expoziții de la Berlin și Dubai. Proiectul este finanțat de Guvernul SUA.
În cadrul proiectului Competitivitatea Agricolă și Dezvoltarea (ACED) a fost organizată o sesiune de pregătire pentru participanții la cele două expoziții, organizate în februarie.
„Există o percepție foarte răspândită că produsele din Republica Moldova au un gust deosebit, natural, și accentul la aceste evenimente trebuie pus anume pe acest fapt”, a declarat Peter White, specialistul în marketing al ACED.
Peter White:
Primul lucru pe care îl observă cumpărătorul este aspectul și, indubitabil, fructele din Republica Moldova arată în prezent excelent. Însă nu suficient pentru a convinge cumpărătorii să-și schimbe obișnuința și să treacă la un alt furnizor. Trebuie să existe un motiv serios pentru a abandona calea bătătorită. Și acest motiv este gustul natural al merelor, strugurilor și altor fructe și legume, cu care Republica Moldova se mândrește.
Fiecare companie participantă la cele două expoziții va avea propria măsuță, la care va primi vizitatorii și promova produsele proprii. La Berlin, standul va ocupa o suprafață de 39 de metri pătrați, iar la Dubai – 57 de metri pătrați.
Proiectul ACED va acoperi o parte din cheltuielile pentru participarea producătorilor la ambele expoziții. În Germania, companiile vor expune mere, struguri de masă, fructe uscate, iar în Emiratele Arabe Unite vor fi expuse mere, struguri demasă, sucuri, legume și fructe conservate, miere și ciocolată umplută cu prune și nucă.