Presa americană scrie despre noua cursă feroviară Chișinău-Iași, Socola, care ,,înlătură bariera simbolică dintre România și Republica Moldova”.
The New York Times face referire la declarațiile celor doi miniștri ai transporturilor, de la București și Chișinău, notând primul tren pe noua rută a pornit miercuri din capitala Republicii Moldova și a ajuns în Iași trei ore mai târziu. Sursa citată precizează că trenurile care vor circula zilnic pe traseul Chișinău-Iași au fost modernizate în România.
România folosește o cale ferată cu ecartament standard de 1.435 mm, în timp ce Republica Moldova are o infrastructură feroviară bazată pe un ecartament larg, de 1520 mm. Cursa feroviară directă între Chișinău și Iași nu a avut nevoie de transbordare la frontieră, fiind adaptată de ingineri, a precizat și The Washigton Post.
Fox News notează că noua cursă feroviară va reduce durata călătoriei între orașele Chișinău și Iași. De asemenea, publicația încheie cu informația potrivit căreia ,,Moldova a fost parte a României până în 1940”.