Un birou special pentru românii care lucrează în străinătate, care vor să își rezolve diferite probleme administrative atunci când revin acasă, va funcționa în cadrul Primăriei Municipiului București. Proiectul a fost fost votat miercuri în ședința Consiliului General.
„Am decis înfiinţarea unei structuri care să se ocupe de problemele românilor care muncesc în afara graniţelor ţării, un birou pentru diaspora, care va avea două componente. Pe de-o parte, românii care vin în România să-şi viziteze rudele, sau în concediu, sau au nevoie de urgentă de acte, de avize, de documente, de autorizaţii, să fie sprijinite pentru obţinerea acestor acte, legal bineînţeles, dar într-un timp mai scurt, dat fiind că nu pot să stea prea mult în ţară”, a declarat primarul de București Gabriela Firea.
Edilul a mai precizat că biroul ar putea sprijini „pentru toate nevoile care sunt de natură socială, de educaţie, de sănătate sau alte motive” și familiile celor care muncesc în afara graniţelor țării.
În proiectul votat miercuri se arată că „Se înfiinţează Biroul Politici şi Strategii pentru Diaspora în cadrul Direcţiei Generale Situaţii de Urgenţă, Statistici şi Strategii – Direcţia Srtatistici şi Strategii. Înfiinţarea acestui birou are în vedere elaborarea strategiei Primăriei Capitalei a programelor şi planurilor anuale de acţiuni proprii pentru românii din diaspora”.