Asociația Samburski din România, în colaborare cu Asociația „UNIREA-ODIP”, au adus zâmbete și bucurie pe fețele elevilor și profesorilor din singurul liceu românesc din raionul Taraclia. Gimnaziul-grădiniță „Dimitrie Cantemir” din satul Aluatu va avea de astăzi tehnica necesară pentru un proces educativ de calitate.
Ceremonia de donație a echipamentelor a avut loc marți, 1 septembrie, în scuarul din fața instituției de învățământ. Lotul cuprinde 8 calculatoare, 9 monitoare, 10 tastaturi, 10 mouse-uri, 5 blocuri de alimentare rezervă, precum și o imprimantă multifuncțională.
„Chiar dacă avem un 1 septembrie mai diferit decât în ceilalți ani, nu trebuie să uităm de gesturile de solidaritate. Satul Aluatu este localitatea mea de suflet și de mai bine de un an, mă bucur de încrederea oamenilor de aici, care mi-au atribuit funcția de consilier local. Cu siguranță, aceste calculatoare vor contribui la creșterea nivelului de educație în aceste condiții dificile de pandemie”, a declarat Vlad Bilețchi, președintele Asociației „UNIREA-ODIP”.
Donația este posibilă grație unei colaborări cu Asociația Samburski din România, care a reușit, într-un timp record, să faciliteze donația a peste 38 de calculatoare în raionul Soroca și Taraclia. La eveniment a fost prezent primarul localității, Anatolie Bobici, președintele „UNIREA-ODIP” și consilierul local, Vlad Bilețchi, directoarea școlii, Elena Celac, dar și mai mulți elevi, profesori și părinți.
Totodată, Vlad Bilețchi a anunțat implementarea unui nou proiect important pentru localitate, și anume renovarea capitală a blocului central al instituției de învățământ.
„Prin astfel de gesturi de mărinimie, înțelegem că doar unindu-ne eforturile putem realiza fapte mărețe. Chiar dacă această pandemie ne-a scos în cale o mulțime de provocări, suntem siguri că le vom depăși, datorită acestor oameni cu inimă mare”, a declarat primarul localității Aluatu, Anatolie Bobici.
În gimnaziul-grădiniță „Dimitrie Cantemir” din satul Aluatu, raionul Taraclia, își fac studiile aproximativ 100 de copii.