Misunea Socială Diaconia a Mitropoliei Basarabiei a lansat, pentru al XII-lea an consecuvit în preajma Sfintelor Paști, Campania Masa Bucuriei, cel mai mare proiect naţional de solidaritate socială în sprijinul oamenilor nevoiaşi, în special al bătrânilor singuri, notează TVR Moldova.
În acest an, în premieră, campania este realizată în parteneriat cu Banca de Alimente, primul program de prevenirea a risipei alimentare şi foamei în Republica Moldova.
Astfel, sâmbătă, pe data de 24 aprilie, în cadrul campaniei este organizată colecta naţională de produse alimentare.
Toți cei care doresc să sprijine proiectul sunt îndemnați să doneze produse alimentare neperisabile în reţelele de magazine din Chişinău (Metro Cash and Carry, Kaufland Moldova, Linella, Velmart, Supermarket Nr1, Green Hills) şi alte 30 de localităţi din întreaga ţară (Edineţ, Donduşeni, Soroca, Sîngerei, Bălţi, Teleneşti, Căuşeni, Cahul, Orhei, Ungheni, Ştefan Vodă, Comrat, Cimişlia etc.)
În magazine va exista o boxă tradiţională a campaniei, unde veți putea lăsa donaţia pentru oamenii afectaţi de sărăcie şi foame. Organizatorii recomandă să fie donate produse alimentare neperisabile şi cu termen de valabilitate mai mare: crupe, ulei, paste, zahăr, sare, conserve, întrucât acestea vor fi distribuite către beneficiari pe parcursul întregului an.
„Ediţia de anul acesta va fi altfel, aşa precum au fost şi toate activităţile din perioada de pandemie, dar rămâne a fi un prilej de manifestare a solidarităţii faţă de oamenii nevoiaşi. Din cauza pandemiei, în colectarea alimentelor nu vom implica voluntarii, care de obicei vă îndemnau să faceţi o donaţie, dar puteţi recunoaşte boxele noastre după culorile campaniei şi sloganul: Donaţia ta poate umple farfuria unui flămând”, a declarat Igor Belei, Directorul Executiv Diaconia.
Toţi cei care vor să susţină oamenii nevoiaşi, asistaţi de Diaconia şi Banca de Alimente, pot face o donaţie pe parcursulu întregului an. Cu 50 de lei oferi un prânz cald complex pentru un beneficiar al cantinei sociale din Chişinău: https://bit.ly/3rRyJkn.
Toate resursele acumulate în campanie vor deveni prânzuri calde sau pachete alimentare oferite pe parcursul anului în cantine sociale şi alte tipuri de servicii de asistenţă pentru oamenii nevoiaşi.
În cadrul ultimei ediții a campaniei, în 2019, au fost implicaţi peste 1.000 de voluntari şi au fost colectate circa 50 de tone de alimente în sprijinul oamenilor nevoiaşi. Aceste resurse au devenit mesele calde zilnice şi pachetele alimentare distribuite de Diaconia şi partenerii sociali în comunităţi.
Donaţia ta, poate umple farfuria unui flămând!