Vicepremierul Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, susține că, odată cu reluarea transportului pe segmentul de cale ferată Basarabeasca – Berizino, regiunea transnistreană va fi ocolită, iar infrastructura feroviară din stânga Nistrului va deveni „un morman de fier vechi”.
Potrivit oficialului, reluarea circulației trenurilor marfare pe segmentul Basarabeasca – Berizino, cu ieșire la mare și ocolind regiunea transnistreană, va crește atractivitatea infrastructurii de transport a Republicii Moldova „în contextul cererii regionale și globale sporite la grâu, produse petroliere, minerale, îngrășăminte, alte poziții”
„Cu vechea nouă „scurtătură” feroviară operațională de azi, cu segment transnistrean al hotarului închis și cu podul de la Kuchurhan (Cuciurgan – n.red) aruncat în aer încă în prima lună de război, infrastructura feroviară și stocul rulant din stânga Nistrului devin un morman de fier vechi cu perspective mai mult decât incerte. Cea de a doua linie de cale ferată care traversează regiunea transnistreană la nord de mulți ani deservește aproape exclusiv uzina metalurgică de la Râbnița și a pierdut relevanța de tranzit”, a scris Andrei Spînu pe canalul său de Telegram.
Amintim că tronsonul de cale ferată Basarabeasca-Berezino s-a dat, luni, 22 august, în exploatare în prezența miniștrilor Infrastructurii din Republica Moldova și Ucraina.