Serviciul Vamal al Republicii Moldova a întocmit o nouă strategie de comunicare, însoțită de plan de acțiuni, cu sprijinul Uniunii Europene, prin intermediul proiectului „Misiunea Înalților Consilieri UE”.
La evenimentul de lansare a Strategiei, Directorul Serviciului Vamal, Igor Talmazan, a subliniat rolul important al comunicării pentru autoritatea vamală, prin stabilirea unui cadru clar de oferire a unor informații prompte și clare, dar și crearea unui mediu intern prielnic circulației informației.
La rândul său, Vasile Plămădeală, consilier pe probleme de comerț din cadrul Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova, a menționat parteneriatul stabil de care se bucură Republica Moldova și Uniunea Europeană, în baza Acordului de Asociere.
„Uniunea Europeană este principalul partener comercial al Republicii Moldova. O comunicare promptă, deschisă, a autorității vamale este esențială în facilitarea comerțului, iar UE de-a lungul timpului a sprijinit eforturile de modernizare a instituției”, a adăugat acesta.
Printre obiectivele Strategiei de Comunicare a Serviciului Vamal se numără dezvoltarea și implementarea canalelor de comunicare interne și externe; dezvoltarea și implementarea unui flux de informații bidirecționale, care comunică rezultatele activității într-o manieră pe înțelesul publicului; dezvoltarea încrederii societății și a politicului în Serviciul Vamal ca o entitate importantă, orientată spre prestarea unor servicii publice de înaltă calitate.
La eveniment au participat reprezentanți ai mediului de afaceri, asociațiilor de producători, autorităților publice și reprezentanții mass-media.