România rămâne principala destinație a exporturilor de mărfuri din Republica Moldova, arată datele publicate de Biroul Național de Statistică. În perioada ianuarie-august 2022, în România au ajuns 28,3% din produsele de export, urmată de Ucraina, cu 13,9% și Turcia, 8,7%.
Printre principalele țări de destinație, care au deținut 93,3% din total exporturi, au mai fost Italia (8,2%), Germania (5,5%), Federația Rusă (5,0%), Bulgaria (4,2%), Polonia (2,8%), Cehia (2,2%) și Elveția (2,0%).
Analiza evoluției exporturilor în această perioadă, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut, arată majorarea livrărilor de mărfuri în Ucraina (de 7,3 ori), România (de 1,7 ori), Turcia (+58,1%), Iran (de 2910,1 ori), Polonia (+23,4%), Elveția (+31,1%), Ungaria (+43,8%), care a contribuit la creșterea pe total exporturi cu 66,3%.
În același timp, s-au micșorat exporturile de mărfuri în Federația Rusă (-13,2%), Emiratele Arabe Unite (-81,0%), Indonezia (-90,8%), Israel (-34,2%), China (-33,7%), Malaysia (-94,7%), Libia (-97,7%), Bangladesh (-96,4%), Finlanda (-82,0%), atenuând astfel, majorarea pe total exporturi cu 3,4%.
Totodată, importurile de mărfuri realizate în luna august 2022 au constituit 780,0 milioane de dolari SUA, cu 2,5% mai mult, față de luna iulie 2022 și cu 35,7% mai mult, comparativ cu luna august 2021.
În ianuarie-august 2022, în topul statelor de origine a importurilor de mărfuri s-au regăsit: România (16,8%), Federația Rusă (13,6%), China (10,1%), Ucraina (9,7%), Turcia (6,9%), Germania (6,5%), Italia (5,1%), Polonia (3,3%), India (2,9%), Franța (2,2%), etc.