Centrul de Investigaţii Jurnalistice desfăşoară pe parcursul anului 2012 Campania media de informare şi sensibilizare „Jurnaliştii pentru şanse egale şi diversitate”, care îşi propune să contribuie la reducerea stigmatizării/discriminării prin sensibilizarea opiniei publice şi sesizarea factorilor de decizie referitor la problemele legate de discriminare după sex, religie, gen, rasă, vârstă, stare socială şi altele.
Împreună cu jurnalişti de la diferite medii de informare vor fi identificate domeniile, instituţiile unde au loc cazuri de discriminare şi categoriile de cetăţeni care sunt discriminate şi vor fi realizate un ciclu de anchete de presă prin care să fie arătate problemele în complexitatea lor. Achetele de presă vor porni de la cazuri concrete până la denunţarea unui fenomen. Prin realizarea investigaţiilor echipa de jurnalişti antrenaţi în proiect va încerca să prevină faptele de discriminare, va monitoriza cum se acordă asistenţă de specialitate victimelor discriminării, cum se investighează, constată şi cum se sancţionează faptele de discriminare.
Investigaţiile jurnalistice, pe lângă faptul că vor aborda probleme legate de încălcarea drepturilor diferitor categorii de persoane discriminate, vor conţine o boxă informativă cu prevederi din legislaţie privind drepturile omului, date de contact ale structurilor unde cetăţenii pot să se adreseze ca să-şi apere drepturile, dar şi informaţii de conştientizare şi promovare a nediscriminării pentru toată populaţia. Investigaţiile jurnalistice vor fi publicate întrun şir de ziare naţionale şi regionale, care acoperă întreg teritoriul R.Moldova.
Pe durata Campaniei, cele mai stringente probleme şi subiecte de interes public legate de fenomenul discriminării vor fi puse în discuţii la şedinţele Clubului Jurnaliştilor de Investigaţie, care întruneşte peset 30 de jurnalişti de la diferite medii de informare.
Echipa de juurnalişti antrenaţi în proiect va monitoriza reacţiele factorilor de decizie la problemele legate de discriminare din materialele de investigaţie şi cele dezbătute în cadrul Clubului Jurnaliştilor de Investigaţie.
Campania media se desfăşoară în cadrul unui proiect susţinut de Programul Egalitate şi Participare Civică al Fundaţiei Soros-Moldova.
Despre Fundaţia Soros-Moldova
Fundaţia Soros-Moldova este o organizaţie neguvernamentală, nonprofit şi apolitică, înfiinţată în anul 1992 de către filantropul George Soros în scopul promovării valorilor societăţii deschise în Moldova. Fundaţia contribuie la democratizarea societăţii prin elaborarea şi implementarea unor programe în diverse domenii, precum: mass-media, politici culturale, reforma judiciară, buna guvernare, egalitate şi participare civică, şi sănătate publică. Persoana de contact: Silvia Ursu, Manager de Comunicare, e-mail: [email protected]. Telefon de contact: 27-00-31.
Despre Centrul de Investigaţii Jurnalistice
Centrul de Investigaţii Jurnalistice a fost fonadat în anul 2003. Activitatea de bază a Centrului de Investigaţii Jurnalistice este îndreptată spre îmbunătăţirea calităţii jurnalismului de investigaţie în Republica Moldova, consolidarea breslei jurnaliştilor de investigaţie, sprijinirea şi încurajarea jurnaliştilor să realizeze anchete profesioniste, precum şi desfăşurarea unor campanii de sensibilizare a opiniei publice şi factorilor de decizie în diferite domenii problematice, desfăşurarea de advocacy pentru a schimba legislaţia sau a îmbunătăţi anumite domenii priorita
Pentru contacte: Natalia Porubin, Cornelia Cozonac 921344, 220844. Email: [email protected], [email protected]. www.investigatii.md