Misiunea „Diaconia” a Mitropoliei Basarabiei a lansat marți, 7 martie, tradiționala campanie de Paști „Masa Bucuriei”.
Acțiunea se desfășoară al paisprezecelea an consecutiv și are drept scop sensibilizarea societății față de oamenii nevoiași, în mod special față de bătrânii singuri, care cu greu își pot permite o masă caldă.
Tradițional, proiectul culminează în sâmbăta Floriilor, cu o colectă de produse alimentare neperisabile, organizată în acest an pe 8 aprilie în circa 20 de localități din Republica Moldova.
Astfel, sute de voluntari de la Misiunea „Diaconia” vor colecta produse alimentare neperisabile în circa 120 de magazine. Sloganul campaniei este „Donația ta poate umple farfuria unui flămând!”.
Igor Belei, director executiv al Misiunii „Diaconia”, a remarcat în cadrul evenimentului de lansare că implicarea în această campanie este un semn de maturitate socială.
„Știm că presiunea prețurilor este asupra fiecăruia dintre noi, dar cu atât mai mult asupra celor care nici până acum nu și-au permis o bucată de pâine. Pentru oamenii nevoiași, bucata de pâine a devenit un lux chiar dacă suntem în secolul XXI și pentru mulți e o banalitate. Credem că îndemnul la solidaritate pe care îl încurajăm în perioada postului mare, cu atât mai mult în apropierea Sfintelor sărbători de Paști, are puterea de a ține vie speranța tuturor celor care au mare nevoie de bucata de pâine pe masă”, a subliniat el.
În acest an, activitatea este sprijinită de Uniunea Europeană prin intermediul proiectului „Parteneriate pentru servicii de cantină socială incluzive și durabile” cofinanțat și implementat de ,,Keystone Moldova’’, A.O. ,,Concordia. Proiecte Sociale’’ și I.R.M.S. ,,Diaconia”.
Potrivit ambasadorului Jānis Mažeiks, Uniunea Europeană oferă sprijin continuu persoanelor vulnerabile din Republica Moldova. „Mă bucur să vă anunț că pentru al doilea an consecutiv, Uniunea Europeană susține campania ,,Masa Bucuriei”. Alimentele colectate în cadrul campaniei vor fi distribuite în cantinele sociale ca materie primă pentru pregătirea prânzurilor calde sau ca pachete alimentare pentru persoanele din grupuri vulnerabile”, a specificat ambasadorul UE la Chișinău.
În acest context, organizatorii campaniei recomandă donația de produse alimentare neperisabile și cu termen de valabilitate mai mare: crupe, ulei, paste, zahăr, sare, conserve.
Menționăm că în anul 2022, colecta s-a desfășurat în 120 de magazine din 21 de localități din Republica Moldova, iar în rezultat peste 30 tone de produse alimentare au fost donate și distribuite oamenilor nevoiași.