Uniunea Europeană este cel mai important partener comercial al Republicii Moldova, pe această piaţă ajungând anul trecut 58,6% din produse în valoare de peste 2,5 miliarde de dolari.
Peste 28% din mărfurile R. Moldova au fost vândute în România – peste 1,23 de miliarde de dolari, în creștere cu 48,9% comparativ cu anul precedent. Urmează, la mare distanță, Italia, căreia i-au revenit exporturi de 329 de milioane, în creștere cu 38% și Germania, unde au ajuns produse în valoare de 229 de milioane de dolari.
Republica Moldova a exportat, pe parcursul anului 2022, maşini şi aparate electrice în valoare de 510 milioane de dolari pe piața Uniunii Europene. Exporturile respective se regăsesc pe primul loc într-un top 7 al produselor exportate anul trecut pe piața comunitară, realizat de către Delegația UE la Chișinău în baza datelor Biroului Naţional de Statistică.
În topul produselor autohtone exportate în UE urmează semințele și fructele oleaginoase – 317,5 milioane de dolari, valoarea cărora a crescut de două ori în 2022 comparativ cu anul precedent. Pe locul trei se regăsesc grăsimile și uleiurile vegetale – 285,8 milioane de dolari, cu 62% mai mult decât în 2021, cerealele, îmbrăcămintea şi abia mai apoi fructele și legumele.