Alte trei poduri ce leagă R. Moldova de România vor fi reabilitate în următorii ani, după ce pe 9 mai au fost semnate acorduri în acest sens. Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, în cadrul emisiunii „Punctul pe AZi”, precizând că lucrările de reconstrucție vor fi efectuate cu sprijinul Guvernului României.
„Cu secretarul de stat din România de la ministerul de resort am semnat acordul privind construcția unui pod nou la Leușeni-Albița. Vorbim de un pod nou, pe două benzi paralele de circulație care va substitui actualul pod pentru că ulterior studiul de fizabilitate efectuat de colegii din România a determinat necesitatea stringentă construcției unui nou pod. Cel de la Cahul – Oancea și cel de la Sculeni – Sculeni de asemenea urmează a fi reabilitate până în 2027. Podul de la Ungheni – Ungheni, de asemenea un pod nou care urmează a fi construit cu suportul statului român și va fi parte indispensabilă din autostrada Unirii. Este autostrada care începe din Târgu Mureș, Neamț, Iași, Ungheni, continuă spre Chișinău și spre Odesa”, a declarat în platoul TVR Moldova Lilia Dabija.
De asemenea, oficialul a menționat că până în 2030, ministerul își propune ca întreaga rețea de drumuri publice naționale să fie reabilitate.
O nouă cale de acces peste râul Prut a fost deschisă marți, 23 mai, traficului internațional rutier. Este vorba despre punctul de trecere a frontierei Leova-Bumbăta, al șaptelea între România și Republica Moldova. Podul, care reprezintă o nouă poartă spre Uniunea Europeană, va fluidiza ciculaţia transfrontalieră și va reduce considerabil timpii de așteptare. Costurile podului Leova – Bumbăta se ridică la peste 260 de milioane de lei, care provin din bugetul Republicii Moldova.