Principala piață de desfacere pentru produsele din R. Moldova este cea din România, arată datele Biroului Național de Statistică care informează că, în perioada ianuarie – aprilie, 32,9% dintre mărfurile din R. Moldova au fost comercializate în România.
La mare distanță urmează Ucraina, unde au fost vândute 16,7% din produse, precum și Italia, piață pe care au ajuns 6,1% dintre produsele din R. Moldova.
Potrivit sursei citate, în ianuarie – aprilie 2023, exporturile de mărfuri au însumat 1,389 de miliarde de dolari, cu 4,8% mai puțin comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Exporturile de mărfuri destinate statelor Uniunii Europene au totalizat 861,7 milioane de dolari SUA, deținând o pondere de 62% în totalul exporturilor, în scădere cu 4,6% față de ianuarie – aprilie 2022. Pe de altă parte, exporturile de mărfuri destinate țărilor CSI au avut în aceeași perioadă o valoare de 346,5 milioane de dolari, cu 168 de milioane de dolari sau de 1,9 ori mai mult, în raport cu perioada similară din anul 2022, care echivalează cu o cotă de 25% în totalul exporturilor.
Datele BNS mai arată că, în ianuarie – aprilie 2023, importurile de mărfuri au însumat peste 2,997 de miliarde de dolari, nivel superior celui realizat în perioada similară din anul 202 cu 6,7%.