• Despre noi
  • Contact
  • Cautăm colaboratori
InfoPrut
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
InfoPrut
No Result
View All Result

Victor Ursu: Reluarea traficului marfarelor prin regiunea transnistreană: cine şi ce câştigă?

Angela Grămadă by Angela Grămadă
20 octombrie 2014
in Puncte de vedere, Regiunea transnistreana
0
Victor Ursu: Reluarea traficului marfarelor prin regiunea transnistreană: cine şi ce câştigă?
0
SHARES
32
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Deși reluarea circulației marfarelor prin regiunea stângă a Nistrului a fost făcută cu mare fast, pe lângă unele plusuri am putea avea şi efecte negative.  Dacă o parte din agenții economici totuși vor avea de câștigat, CFM spune că la întreprindere ar putea descrește veniturile din cauza scurtării distanței transporturilor de mărfuri, este de părere expertul Victor URSU, într-o analiză publicată de ECO.MD.

“De la scurtarea drumului CFM își va reduce veniturile cu 100 mil. lei, pentru că se optimizează transportul de mărfuri pentru agenții economici, ceea ce micșorează costurile. Pe de altă parte, CFM-ul devine mai atractiv ceia ce poate conduce, eventual, la  transportarea unui volum mai mare de mărfuri”, consideră Roman Chircă, director al Institutului Economiei de Piață.

Transportul feroviar de mărfuri prin regiunea stângă a Nistrului până la sistarea lui în 2006 era atractiv pentru agenții economici pentru distanța scurtă de pe care o parcurgeau pentru a ajunge în CSI și în regiunea balcanică. După redirecționarea lui prin nordul țării, o parte din agenții economici s-au reorientat spre transportul rutier. De exemplu până la Kameneţ-Podolsk, tariful pentru mărfurile transportate constituie în medie 20 de dolari per tonă.

“Dacă CFM va adopta o politică rațională de adaptare a costurilor și va face respectivul transport de mărfuri mai atractiv decât cel rutier, va avea de câștigat. Însă dacă administrația întreprinderii va adăuga măsuri suplimentare pentru agenții economici, nu puteam vorbi decât de o abordare conservativă”, explică Roman Chircă.

Potrivit expertului, detaliul cu neacumulările de 100 mil. vine mai degrabă din interesul de a menține situația prezentă la companie. Chiar dacă tariful transportului de mărfuri va rămâne același, agentul economic va avea de plătit mai puțin, deoarece se va reduce distanța parcursă.

Continuare pe ECO.MD

Tags: eco.mdRepublica Moldovatrafic feroviarTransnistriaVictor Ursu
Previous Post

Misiunea departamentului european al FMI și-a început activitatea în R. Moldova

Next Post

Olimpiada internaţională de limbă, cultură şi spiritualitate românească

Next Post
Olimpiada internaţională de limbă, cultură şi spiritualitate românească

Olimpiada internaţională de limbă, cultură şi spiritualitate românească

Arhiva InfoPrut

  • Cautăm colaboratori
  • Contact
  • Despre noi
  • Dosare
  • Infoprut.ro
  • Sondaje

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.