România reprezintă principala piață pentru produsele din Republica Moldova, peste Prut ajungând peste o treime din aceste mărfuri.
În mod special, piața României este o destinație foarte importantă pentru fructele din Republica Moldova.
Datele Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Fructe „Moldova Fruct” arată că, în primele zece luni ale anului 2023, în România au fost exportate peste 16 mii de tone de prune din R. Moldova, cu 34% mai mult decât în anul 2022. Totodată, R. Moldova exportă anual în jur de 13 mii de tone de struguri și, începând cu 2022, mai mult de 10 mii de tone de mere, transmite presa de la Chișinău.
Directorul executiv al Asociației „Moldova Fruct”, Iurie Fală, a declarat recent, în cadrul forumului „RO Fruits & Vegetables Show 2023”, un eveniment emblematic al profesioniştilor din industria de fructe şi legume din România, că scopul instituției pe care o reprezintă este ca 70% din merele crescute în R. Moldova să ajungă pe rafturile magazinelor din dreapta Prutului.
„Piața din România este considerată de către producătorii din R. Moldova drept piață autohtonă. Exporturile de fructe către această destinație sunt în creștere constantă, iar unul dintre obiectivele „Moldova Fruct”, conform strategiei de marketing, este realizarea unei prezențe de 70% din cantitatea de mere importată pe piața din România. Colaborând cu rețelele românești, ne extindem în Europa. În același timp, comunicarea cu partenerii din România ne permite să îmbunătățim standardele de calitate, sortimentul, ambalajul”, a menționat Iurie Fală la forumul de la București.
La evenimentul desfășurat săptămâna trecută au participat și paisprezece producători și exportatori de fructe, membri ai „Moldova Fruct”, care au avut acces la panelurile conferinței și au avut prilejul să discute cu reprezentanții celor mai importante rețele de magazine, distribuitori și comercianți din România.