„Viorica Comestic” este un producător de cosmetice înfiinţată în 1989 în Republica Moldova, iar pe piaţa din România a intrat în 2017, cu un magazin la Iaşi. Doi ani mai târziu, compania s-a extins pe piaţa din Bucureşti, iar astăzi are 11 magazine în dreapta Prutului.
„Viorica Cosmetic România” intenționează să se extindă cu încă nouă unităţi anul viitor. De asemenea, planurile de expansiune vizează şi dezvoltarea pe alte canale de vânzare, precum distribuţia sau zona corporate, transmite presa de la Chișinău.
„Pe lângă dezvoltarea de magazine proprii, nu ratăm oportunitatea să ne extindem şi pe segmentul partenerilor IKA (reţele internaţionale – n.red.), suntem prezenţi cu produse în Kaufland, Auchan, Cora şi Lidl. Pe lângă partea de distribuţie, avem şi vânzările prin intermediul magazinului nostru online în România. Dezvoltăm absolut toate canalele de distribuţie pentru a ajunge la nivelul la care ne dorim. Mai mult, un următor proiect pe care vrem să îl dezvoltăm este partea de vânzări corporate“, spune Dumitru Petraşcu, CEO al „Viorica Cosmetic România”, în cadrul unei interviu pentru Ziarul Financiar.
Businessul „Viorica” a fost înfiinţat în anul 1989, în Republica Moldova, povestea debutând cu producţia de cosmetice. Ţinând cont de situaţia gepolitică de la acel moment, compania a exportat produsele în Uniunea Sovietică.
Astăzi, „Viorica” are o unitate de producţie în Republica Moldova, iar tot aici numără şi 40 de magazine sub brand propriu şi un business dezvoltat şi pe zona de distribuţie către marile reţele de retail.
Pe piaţa din România, Viorica a intrat în 2017, cu un prim magazin în Iaşi, iar doi ani mai târziu s-a extins în Bucureşti.
„Bucureşti este centrul de interacţiune al businessului, de aici am început procesul de dezvoltare mai accelerată pe partea de retail, vorbim de investiţii în deschiderea magazinelor. În Bucureşti, avem şapte unităţi, dar avem câte un magazin şi în Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi Iaşi“, precizează Petraşcu.
Portofoliul „Viorica” cuprinde peste 350 de produse, care sunt împărţite în trei game, cea mass market cu articole sub brandul Cosmiplant (bunurile se găsesc în marile reţele de retail şi sunt din diferite categorii de cosmetice), gama de mijloc sub numele Viorica şi gama de vârf cu marca Viorica Vie. Ultimele două game se găsesc în magazinele proprii ale companiei.
„Nu există gama cea mai importantă, exista game pe care punem accentul pe diferite canale de distribuţie. Pentru retail, nu poţi să pui accent pe o gamă de produse cu o valoare adaugată mai mare pentru că clientul din hipermarket nu alege un articol mai sofisticat. În magazinele noastre, ne propunem să interacţionăm mai avansat cu consumatorul“, explică aceeași sursă.
Anual, compania investeşte în crearea şi lansarea a circa 15 – 20 de produse noi, care să vină în întâmpinarea nevoilor şi trendurilor internaţionale, însă se concentrează şi pe creşterea vânzărilor articolelor deja existente.
Dumitru Petraşcu spune că în cinci ani obiectivul este de a atinge o cifră de afaceri de 10 milioane de euro în România. El estimează afaceri de 2 milioane euro pentru businessul local în acest an. Cel mai important canal de vânzare este distribuţia în momentul de faţă, fiind urmat de reţeaua de magazine proprii.