Pe 26 decembrie, oficiali din R. Moldova și UE au semnat, online, memorandumul de înțelegere la nivel înalt între Uniunea Europeană și Republica Moldova privind hărțile indicative ale Rețelei transeuropene de transport din Republica Moldova.
„Acordul va contribui la asigurarea coerenței dintre rețeaua transeuropeană de transport a UE și rețeaua de transport a Moldovei și subliniază importanța conectivității și dezvoltării infrastructurii sustenabile de transport între țara noastră și țările vecine ale UE”, se arată într-un comunicat al ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
Hărțile orientative ale Rețelei transeuropene de transport includ coridoare europene de transport către Republica Moldova și Ucraina. Astfel, Coridorul nord-baltic a fost extins prin Lvov și Kiev până la Mariupol; Coridorul baltic-Marea Neagră – Marea Egee a fost extins prin Lvov, Cernăuți (România și R. Moldova) până la Odesa; iar prin Lvov vor trece coridoarele Baltic-Adriatic și Rin-Dunăre.
Potrivit sursei citate, două segmente de drum R7 (Soroca-Drochia-Costești, frontieră cu România) și R30 (Anenii Noi-Căușeni-Ștefan Vodă, frontieră cu Ucraina) vor face parte din rețeaua transeuropeană de drumuri. La fel, tronsoanele de cale ferată Chișinău-Căinari–Basarabeasca și Bălți-Ocnița vor fi parte a rețelei TEN-T.