Autoritățile din Transporturi din România au anunțat o etapă nouă în demersul de modernizare a infrastructurii rutiere de la granița de est a Uniunii Europene.
Secretarul de stat de la București, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că vineri, 19 ianuarie, a fost validată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru patru poduri rutiere noi peste Prut, transmite presa de la Chișinău.
„Procedura de licitație pentru primele trei poduri de mai jos a fost anulată anul trecut, iar acum s-a revizuit din punct de vedere economic valoarea estimată și a fost adăugat încă un pod, cel de la Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD), după cum urmează:
1. 𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗦𝘁â𝗻𝗰𝗮 (𝗥𝗢) – 𝗖𝗼𝘀𝘁𝗲ș𝘁𝗶 (𝗠𝗗)
Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E
2. 𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗕𝘂𝗺𝗯ă𝘁𝗮 (𝗥𝗢) – 𝗟𝗲𝗼𝘃𝗮 (𝗠𝗗)
Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
3. 𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗙ă𝗹𝗰𝗶𝘂 (𝗥𝗢) – 𝗟𝗲𝗰𝗮 (𝗠𝗗)
Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
4. 𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗥ă𝗱𝘂𝗰ă𝗻𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗕𝗮𝗿𝗯𝗼𝗶𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗)
Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni
Termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.
În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici: pod rutier nou, drum de legătură la infrastructura existentă și punct control frontieră.
Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii #A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați”, a informat Scrioșteanu.
El a mai anunțat că a fost ridicată suspendarea licitației pentru construirea celui mai important pod peste Prut, cel cu profil de autostradă de la vama Ungheni, care va face parte din A8, drumul de mare viteză proiectat peste Carpați până la Târgu Mureș. Ofertele de proiectare și construire trebuie depuse până cel târziu pe 31 ianuarie.
„Principalele caracteristici prevăzute sunt:
– 261,20 m lungime pod nou peste Prut
– 2 benzi pe sens + trotuare
– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
– 8 m lățime parte carosabilă
– 1 km lungime traseu
– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova)”, a mai spus Scrioșteanu.