Săptămâna aceasta au fost depuse trei oferte pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut, de la Ungheni, care face parte din proiectul Autostrăzii A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei. Anunțul a fost făcut de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de la Chișinău.
Astfel, printre ofertanți se numără Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL (Ucraina – România), NESS PROIECT EUROPE S.R.L (România) și Comsales Grup SRL (Republica Moldova).
„Principalele caracteristici prevăzute sunt: – 261,20 m lungime pod nou peste Prut
– 2 benzi pe sens + trotuare
– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
– 8 m lățime parte carosabilă
– 1 km lungime traseu
– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor”, a explicat secretarul de stat de la București.
Durata contractului va fi de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 156 de milioane de lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF.
Podul peste Prut de la Ungheni va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).