Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, supranumită și Autostrada Unirii, cea care va uni România de R. Moldova, va avea o lungime de peste 90 de km. Pe traseul acesteia vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere. Potrivit autorităților de la București, unele lucrări sunt la etapa de proiectare, iar pe alte tronsoane sunt anunțate licitații.
Valoarea estimativă a proiectului de construcție a Autostrăzii Unirii este de 2-3 miliarde de euro, lucrările urmând să fie realizate etapizat până în 2027-2030, a declarat pentru Radio Moldova vicepreședintele Consiliului Județean Iași, Marius Dangă. Potrivit oficialului, varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă Târgu Mureș – Iași – Ungheni și care va traversa râul Prut pe două piste paralele, pentru fiecare sens de circulație, cu o lungime de aproximativ 300 de metri.
„Dezvoltarea autostrăzii Unirii cu indicativul A 8 se află în momentul de față la ultima etapă care va trebui să o descrie pe unde trece, ce zone traversează, sectorul estic de la Moțca la Pașcani, Podiloaie, Lețcani ocolind municipiul Iași pe la nord și mergând către noul pod de la Ungheni este în această etapă de finalizare a studiului de fezabilitate. Tronsonul acesta dintre Târgul Neamț, Moțca, Iași, Ungheni, din indicații, vorbesc de 2-3 miliarde de euro. Pentru podul de la Ungheni este un proiect distinct de aproape 160 de milioane de lei. Mă bucur să putem constata că avem deja licitația cu oferte depuse, sunt trei oferte. Practic autostrada noastră se va finaliza, inclusiv cu podul dincolo de Prut, urmând ca Republica Moldova să realizeze conexiunile necesare la infrastructura și rețeaua de drumuri naționale sau europene”, a declarat Danga.
Potrivit presei din România, un constructor din Ucraina, unul din Republica Moldova și un altul din România au depuse oferte la licitația pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii. Valoarea estimată a contractului este de 156,26 milioane de lei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.