România și Republica Moldova au fost incluse în clasamentul Global Soft Power Index, realizat de Brand Finance. Acest clasament evaluează abilitatea unui stat de a influența comportamentul și preferințele internaționale prin atracție și persuasiune, luând în considerare aspecte precum reputația, influența, guvernarea, cultură și tradiții, media și altele.
Astfel, România își consolidează poziția în clasamentul global al puterii, urcând șase locuri și ajungând pe locul 58, conform ultimei ediții a Raportului Global Soft Power Index. Îmbunătățirea poziției României a fost favorizată de avansul de 10 poziții pe pilonul Reputație, ajungând pe locul 57 la nivel global, și un salt de 22 de poziții pe pilonul Influență, până pe poziția 59 la nivel global.
Pe de altă parte, R. Moldova a fost inclusă în premieră în top, ocupând locul 118 din 193.
Clasamentul este condus de Statele Unite, cu un scor record de 78,8 puncte. Regatul Unit și China se remarcă și ele, cu evoluții notabile în ultimul an.