Tinerii din R. Moldova care își doresc să urmeze un program de masterat în instituțiile de învățământ superior din SUA sunt invitați să se înregistreze în cadrul Programului Fulbright pentru anul academic 2025/2026.
Viitorii bursieri trebuie să studieze unul dintre următoarele domenii: economie, educație, politici și managementul de mediu, afaceri internaționale, jurnalism și comunicare, drept, bibliotecă și informație, știință, administrație publică și politici publice.
Studenții sunt repartizați în instituții academice din SUA pentru a urma un program de masterat cu o durată de unul sau mai mulți ani. Managerii de program din Washington, D.C. vor stabili universitatea la care urmează să studieze viitorii beneficiari. După finalizarea studiilor, aceștia vor primi o diplomă sau un certificat de absolvire, în funcție de domeniul de specializare, tipul de program și nevoile candidatului.
Criterii de eligibilitate
# Candidații trebuie să aibă cetățenia R. Moldova și să locuiască permanent în Republica Moldova.
*Rezidenții permanenți ai regiunii transnistrene pot fi considerați eligibili, indiferent de cetățenie.
# Bursierii trebuie să fie eligibili pentru viza J-1.
# Participanții trebuie să se întoarcă și să locuiască în R. Moldova timp de doi ani după finalizarea programului.
# Candidații trebuie să dețină o diplomă de licență în momentul înregistrării.
# Candidații trebuie să cunoască limba engleză. Finaliștii programului vor fi obligați să susțină examenele TOEFL și GRE. Ambasada va asigura toate cheltuielile pentru susținerea testelor.
# Viitorii bursieri trebuie să-și seteze obiective specifice de studiu.
# Experiență anterioară limitată sau fără experiență în Statele Unite.
Programul oferă finanțare pentru:
# plata taxelor de școlarizare și a taxelor la universitatea gazdă;
# o alocație pentru întreținere;
# o indemnizație unică pentru adaptare;
# asigurare în caz de accident sau boală;
# achiziționare de cărți și alte materiale didactice;
# călătoria către și dinspre SUA;
# o indemnizație pentru dezvoltarea personală.
Actele necesare pentru înregistrare:
# CV;
# informații despre instituțiile de învățământ absolvite;
# experiența profesională;
# materiale academice;
# scorul obținut la testele de cunoaștere a limbii engleze;
# acordul de plagiat;
# planul de studiu;
# scrisoare de recomandare;
# scrisoare de invitație din partea instituției de învățământ din SUA.
Persoanele interesate sunt îndemnate să acceseze acest link pentru a se înregistra. Termenul-limită pentru aplicare este 31 mai.