Companiile din Moldova concurează cu succes cu brandurile străine, cu sprijinul campaniei “Din ♥ branduri de Moldova”, lansată de USAID, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Economiei al Republicii Moldova.
Pe 13 septembrie 2012 va fi lansată campania de promovare ”Din ♥ branduri de Moldova” în cadrul conferinţei de presă la care vor participa Ministrul Economiei – Dl. Valeriu Lazăr şi Ambasadorul SUA în Republica Moldova – Dl. William H. Moser. Conferinţa de presă va începe la ora 11:00 la Ministerul Economiei, str. Piaţa Marii Adunări Naţionale 1, of. 246 (intrarea din str. Mitropolit Bănulescu-Bodoni).
Conferinţa de presă va sublinia importanţa campaniei de promovare ”Din ♥ branduri de Moldova” ce îşi propune să crească loialitatea şi mândria consumatorilor moldoveni faţă de brandurile locale, care au un design bun şi o calitate înaltă şi pot concura cu succes cu mărcile străine. Campania este organizată de 15 companii moldoveneşti (11 companii de confecţii şi 4 – de încălţăminte şi accesorii de modă) care au reuşit cu brio să-şi creeze 17 mărci proprii pe piaţa locală. Campania este susţinută de proiectul USAID CEED II.
Industria uşoară din Moldova, care include fabricarea confecţiilor, textilelor, încălţămintei şi accesoriilor, are o contribuţie semnificativă la economia ţării. Exporturile acestui sector ocupă locul doi în volumul total al exporturilor din Republica Moldova. De asemenea, dintre toate sectoarele industriale, industria uşoară are cel mai mare număr de angajaţi – 17% din totalul lucrătorilor în sectorul industrial. Majoritatea locurilor de muncă sunt oferite în localităţile rurale, fiind ocupate de către femei tinere.
Conform textului comunicatului de presă, campania vine să comunice câteva mesaje principale:
· Produsele fabricate în Moldova pot concura cu cele de import atât la nivelul calităţii, cât şi al preţului. Acestea prezintă un raport excelent între calitate şi preţ;
· Aceste produse sunt fabricate în Moldova, de către moldoveni, fapt ce contribuie la sporirea şi mândriei naţionale;
· Campania oglindeşte traiectoria parcursă de industria modei din Republica Moldova spre realizarea unor produse proprii cu o valoare mai înaltă. Acest fapt este important, deoarece atunci când companiile elaborează şi fabrică produse proprii, ele reţin un procentaj mai înalt al valorii produselor fabricate. Respectiv, îşi permit să investească mai mult în fabricile şi angajaţii lor. Ele pot moderniza echipamentul şi tehnologiile. Ele pot investi în instruirea angajaţilor şi pot achita salarii mai înalte. Astfel ele contribuie la creşterea economiei ţării.
Celebrităţile din Moldova Nata Albot, Geta Burlacu, Carisma, Cătălin Josan, Alexandru Manciu şi Olga Tira au acceptat să susţină campania ”Din ♥ branduri de Moldova”, exprimând astfel recunoaşterea articolelor de modă din Moldova de către celebrităţi.