Școala de Cultură și Afirmare Românească (SCAR) și-a încheiat cea de-a cincea ediție la Constanța. În perioada 21-23 septembrie, 50 de tineri de pe cele două maluri de Prut au avut întâlniri cu Președintele și Vicepreședintele Consiliului Județean Constanța, au participat la cursuri de geopolitică și identitate națională, au fost instruiți în domenii ce țin de arta oratorică, bloguri, imagine și televiziune, activism civic, leadership și au participat la dezbateri. De asemenea, aceștia au reprezentat și publicul special la lansarea de carte a Victoriei Iacob.
Președintele Consiliului Județean Constanța, Nicușor Daniel Constantinescu i-a asigurat pe participanţii la cursurile SCAR că în „lupta” pentru Unirea celor două state românești beneficiază de suport. “Voi nu sunteți singuri. Multă lume e alături de voi. Noi vă iubim!”, a menționat Nicușor Constantinescu.
Vicepreședintele Consiliului Județean Constanța, Cristinel Dragomir a fost de părere că reunificarea Basarabiei cu România s-a ratat în anii ’90, dar poate fi realizată, pentru că tinerii de astăzi au posibilitatea de a învăța și înțelege unele lucruri care-i pot duce spre realizarea idealului românesc. „După Revoluție, în România s-a început o nouă viață. O viață în care nimeni nu era format să fie lider, în care nimeni nu știa ce urma să vină. Dacă acum voi sunteți aici pentru a înțelege mai multe lucruri și de a vă motiva pentru scopul pe care-l aveți, un scop mare pe care noi l-am ratat în anii 90, acela de a realipi Basarabia la Patria – Mamă, există posibilitatea de a ne pregăti și de a face acest lucru.”, a conchis Cristinel Dragomir.
În cadrul cursurilor acestei ediţii a SCAR, tinerii au aplicat în practică cele însușite, simulând conferințe de presă și oferind interviuri.
Școala de Cultură și Afirmare Românească este un proiect al Platformei Civice „Acțiunea 2012” și are drept scop pregătirea, stimularea şi valorificarea potenţialului tinerilor etnici români din România și din Republica Moldova prin prezentarea unor modele româneşti autentice, susţinerea unor prelegeri de istorie, etnologie, folclor, management cultural şi de proiect, new media, de dezvoltare personală şi profesională, precum şi prin desfăşurarea unor activităţi aplicative.