• Despre noi
  • Contact
  • Cautăm colaboratori
InfoPrut
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
InfoPrut
No Result
View All Result

Taxi de succes pentru că utilizează limba română

Iulia Modiga by Iulia Modiga
27 februarie 2013
in Actual
0
Taxi de succes pentru că utilizează limba română

Sursa foto: jurnal.md

0
SHARES
34
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Sursa foto: jurnal.md
O companie de taxi din Chişinău a început să cunoască succesul în afacere pentru că angajaţii săi vorbesc româneşte cu clienţii, se arată într-un material publicat de Jurnal.md.

Susţin că formează prima companie de taxi din Republica Moldova care utilizează limba română în discuţiile cu clienţii săi. Însă mai este încă mult de lucru pentru că majoritatea angajaţilor din acest domeniu sunt vorbitori de rusă şi nimeni nu le-a solicitat până acum să înveţe româna. În plus, în Chişinău există programe de operare doar în rusă copiate de la companiile de taxi din Rusia sau Ucraina.

„Un pasager mi-a plătit cu 20 de lei mai mult pentru că am vorbit cu el doar româneşte”, afirmă Igor, taximetrist din Chişinău. Bărbatul îmi spune că atunci când a fost angajat, în cadrul companiei se vorbea mai mult ruseşte, însă ulterior a început să se vorbească şi româneşte. „Avem clienţi care sunt mulţumiţi. Cu cei care nu vorbesc româneşte vorbim ruseşte. Unii colegi vorbesc chiar engleza şi greaca”, spune angajatul.

Bacşiş pentru limba română

Şi Olga, operatoare, confirmă că la început în cadrul companiei se vorbea mai mult ruseşte. „Din toamna anului 2012 administraţia a solicitat să utilizăm doar limba română. A fost dificil pentru că a trebuit să învăţăm termenii de specialitate. Toată lumea era obişnuită cu terminologia rusă, însă cine a vrut a învăţat. Unele persoane au ales să plece”, îmi spune tânăra în timp ce ridică receptorul pentru a răspunde unui apel.

Ion Gâscă, directorul companiei, declară că, la început, se vorbea mai mult ruseşte, deoarece operatoarele aveau experienţa altor companii. „Încet-încet însă, am selectat angajaţi care vorbesc limba română şi i-am instruit, nu era uşor să utilizeze terminologia corectă. M-am inspirat de pe site-urile companiilor româneşti”, ne mai spune directorul.

Citiţi articolul integral aici.

InfoPrut aminteşte că Jurnal de Chişinău a desfăşurat campania ,,Cheamă taxiul în limba română!”, pentru a disciplina prestatorii de servicii de taxi şi a-i determina să răspundă la apeluri în limba română.

Tags: Campania Cheama taxiul in limba romanaJurnal de ChisinauTaxi in limba romana
Previous Post

Zilele „Creangă” la Iași și Chișinău

Next Post

Următoarea rundă de negocieri privind problema transnistreană

Next Post
Următoarea rundă de negocieri privind problema transnistreană

Următoarea rundă de negocieri privind problema transnistreană

Arhiva InfoPrut

  • Cautăm colaboratori
  • Contact
  • Despre noi
  • Dosare
  • Infoprut.ro
  • Sondaje

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.