Autor: Ion Presca
Investigația a fost realizată în colaborare cu Centrul de Investigații Jurnalistice
În anul 2012, jumătate din valoarea contractelor de reparaţie a drumurilor din Fondul Rutier a ajuns la un grup de zece firme, multe dintre care au legături cu politicienii sau figurează în scheme de evaziune fiscală şi spălare de bani
Cu drumuri pline de gropi şi cu pierderi de miliarde de lei pentru economia ţării, reabilitarea şoselelor a devenit în ultimii ani una dintre priorităţile naţionale. O demonstrează şi evoluţia alocaţiilor din bugetul de stat, dar şi creditele de sute de milioane venite de la finanţatorii externi.
Miliarde pentru astuparea gropilor
Anul trecut, bunăoară, Fondul Rutier a trecut pentru prima dată de cota de un miliard de lei, iar în acest an va depăşi 1,23 miliarde de lei. Chiar dacă alocaţiile cresc, gropile nu vor dispărea degrabă. Pentru aceasta în următorii zece ani e nevoie de circa 30 de miliarde de lei, arată „Strategia de Transport şi Logistică 2013-2022“, elaborată de Ministerul Transporturilor şi Drumurilor. În consecinţă, reparaţia drumurilor a devenit un „business“ foarte atractiv. Lupta pentru contractele de efectuare a lucrărilor de reabilitare este foarte dură şi se dă între o duzină de companii locale.
Continuare Centrul de Investigații Jurnalistice