Coridorul intermodal pentru transportul de mărfuri pe mare și pe cale ferată între Marea Neagră și Marea Baltică prin intermediul trenului de containere Viking va reduce costurile transporturilor și va consolida economia Republicii Moldova, notează Southeast European Times, cu referire la o declaraţie a ministrului transporturilor de la Chişinău.
Cei trei fondatori intenționează acum să extindă proiectul în cauză prin conectarea acestuia la România și Bulgaria și prin transformarea Turciei într-o țară de destinație. Operatorul român de marfă CFR Marfă a semnat deja un memorandum de înțelegere cu compania feroviară lituaniană pentru cooperare în cadrul proiectului Trenul Viking. ,,Estimăm că primul transport de containere care va tranzita România în cadrul proiectului Trenul Viking va începe în septembrie-octombrie”, a menţionat ministerul de transport al României într-o declarație remisă publicației SETimes.
Potrivit sursei citate, Lituania, Belarus și Ucraina au început cooperarea în proiectul Trenului Viking în 2003, pentru a obţine creșterea rapidă a comerțului internațional. Aproximativ 59 000 de containere au fost transportate anul trecut pe cele 1 753 de km de rute care pleacă din portul lituanian Klapeida către porturile ucrainene de la Marea Neagră, Odessa și Ilicevsk. Cel din urmă este de asemenea un punct de legătură cu alte rute de transport, care merg către Caucaz și Turcia.
Proiectul Viking constă în transportul mărfurilor prin intermediul platformelor pentru containere de mare tonaj şi permite reducerea duratei de transportare şi prelucrare a containerelor, dar şi a costurilor.