National Public Radio consideră că evenimentele din Ucraina și decizia Rusiei de a interzice importurile pentru anumite produse din Rep. Moldova ar putea fi un avantaj pentru producătorii de vin.
Majoritatea clienților nici măcar nu știu că Republica Moldova există, ca să nu mai vorbim de tradiția sa privind producția de vinuri, notează NPR.
„Este o întrebarea foarte populară: Unde este Moldova?”, spune Veaceslav Nivnea, director de marketing pentru Albastrele Wines, o companie din Chișinău.
Cum afectează situația din Ucraina și decizia Rusiei de a interzice vinurile din Republica Moldova această industrie?
„Ne ajută”, spune Adrian Davidescu, director comercial la Vinăria din Vale, un alt producător de vinuri. „Înainte, nimeni nu știa unde este Moldova. Acum știu, este lângă Ucraina!”
De fapt, 13 producători importanți de vinuri din Rep. Moldova au ales acest moment pentru a-și promova produsele importatorilor din Statele Unite ale Americii. La începutul acestei săptămâni au organizat un eveniment de degustare în Washington, D.C. La fiecare masă era un indicator: „Căutăm importator”.
Christy Canterbury, un expert în vinuri din New York, spune că vinurile din Rep. Moldova pot pretinde un loc pe lista de vinuri. „Perspectivele pentru vinurile albe seci parfumate sunt nemaipomenite”. Cel mai mare obstacol? Prejudecata importatorilor că fostele republici sovietice sunt „țări rurale care nu știu ce fac”.
Deși vinurile sunt calitative, susține Canterbury, un alt obstacol este tendința magazinelor de a pune vinurile din Rep. Moldova la secțiunea „Alte regiuni”, în spatele magaziunului sau în partea de jos a raftului.
Însă, problema esențială rămâne obscuritatea Rep. Moldova. Producătorii de vin au nevoie de ceva pentru a atrage atenția potențialor clienți, ceva care să le ofere vinurile identitate.