Directorul executiv al Asociaţiei Presei Independente, Petru Macovei, este de părere că Republica Moldova este „una dintre ţările din Europa cu cele mai bune, mai active şi mai profesioniste organizaţii neguvernamentale”.
Petru Macovei a vorbit într-un interviu pentru Adevărul despre problemele pe care le întâmpină agenţii economici atunci când încearcă să implementeze o campanie de responsabilitate socială în Rep. Moldova, de ce jurnaliştii evită să publice articole despre proiectele sociale şi cum politicienii se promovează, erodând credibilitatea ONG-urilor din stânga Prutului.
Acesta a sublinicat că reprezentanții mass-media din Rep. Moldova nu sunt deschiși la mediatizarea proiectelor de responsabilitate socială.
„E un fel de suprasaturaţie de publicitate politică în Republica Moldova. Chiar şi în afara campaniei electorale, partidele politice din ţara noastră au obiceiul de a cumpăra pagini întregi de publicitate, pentru a se promova. În aceste condiţii, dar şi din cauză că publicitatea comercială e foarte puţină, e destul de greu să convingi editorii de presă să transmită campanii de responsabilitate socială”, a spus Macovei.
„Asta fiindcă nu există tradiţie în presa noastră, nivelul democraţiei e la o etapă incipientă şi, din păcate, oamenii fac imediat asocierea între business şi politică. Editorii imediat se întreabă ce politician stă în spatele campaniei şi de ce politicul trebuie să plătească pentru aceste campanii, iar agenţii economici nu. Avem şi experienţa unei pseudo-responsabilităţi sociale, tot axată pe politic. Acele fundaţii precum Edelweiss, Soluţia şi alte aiureli de genul ăsta care aparent desfăşoară nişte activităţi de responsabilitate socială, mai ajută nişte oameni sărmani, mai dau nişte burse, organizează tot felul de competiţii, dar în realitate, în spatele lor stă politicul”, a explicat directorul executiv al Asociaţiei Presei Independente.