Târgul GoodWine, de la București, a beneficiat de prezența a 15 companii vinicole din Republica Moldova.
În premieră, la Târgul Internaţional „GoodWine”, Republica Moldova a ocupat un spaţiu generos. Sub umbrela Wine of Moldova au fost prezente 15 companii vinicole: API Orhei, Bostavan, Castel Mimi, Cimislia Wineries, Chateau Vartely, Etcetera, F’autor, Gitana Winery, Mileştii Mici, Vinăria Poiana, Vinăria din Vale şi Suvorov Vin, cu standuri separate au fost prezenți Vinăria Purcari și Cricova.
Producătorii din Republica Moldova au susţinut şi evenimente conexe târgului. Oficiul Naţional al Viei şi Vinului a marcat prezenţa sa la GoodWine, organizând două masterclass-uri apreciate de public şi o conferinţă de presă. Degustările, dar şi alte acţiuni importante de la târg, au fost coordonate de reprezentantul României la Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului (OIVV), Cătălin Păduraru. Miile de vizitatori au fost invitaţi la standul special amenajate pentru a degusta peste 65 de vinuri legendare, aflate sub brandul unic de ţară „Wine of Moldova”.
„Puterea de comunicare a celor mai puternice companii vinicole se întâlneşte cu capacitatea de receptare selectivă a unui public din ce în ce mai educat. Evenimentul de o asemenea anvergură va modifica cu siguranţă faţa industriei vinului, ridicând standardele de calitate spre niveluri superioare”, a afirmat Cătălin Păduraru.
Volumul exportului în România pentru primele 9 luni ale anului 2014 a fost de aproximativ 760 mii litri de vin îmbuteliat, cu 52% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Potrivit estimărilor, capacitatea pieței este de circa 480 milioane de litri de vin, valoarea cărora este de cca 350 milioane euro.
Cu un consum pe cap de locuitor de cca 24 de litri anual, România este plasată în top 10 ţări din Europa conform acestui indicator. Datorită ieşirii din recesiunea economică, specialiştii estimează o majorare a consumului de vin, creştere care i-ar putea aduce Republicii Moldova un rol important pe piaţa din România.
Republica Moldova are oportunități importante de a crește volumul exportului pe piaţa din România datorită:
- vecinătății și lipsei barierelor logistice, culturale și lingvistice;
- împărtăşirii majorităţii soiurilor indigene de struguri şi notorietății deja existente a vinurilor din Republica Moldova în România;
- ofertei avantajoase a vinurilor noastre seci. La raportul preţ-calitate suntem competitivi cu oferta locală pe acest segment;
- reorientării exporturilor Republicii Moldova spre Occident, în contextul embargoului impus de Federaţia Rusă;
- avantajelor oferite prin semnarea Acordului de Asociere şi Acordului de Liber Schimb între Republica Moldova şi Uniunea Europeană.