Cetățenii României din afara granițelor vor putea să își rezolve problemele consulare mai ușor începând cu anul 2015. Pentru aceștia a fost înființat de către Ministerul Afacerilor Externe de la București un call center și un mail center integrat, în cadrul proiectului ,,Centru de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate”.
MAE anunță că toate apelurile telefonice şi toate mesajele transmise de cetăţenii români către oficiile consulare ale României în străinătate prin care se solicită informaţii şi sprijin consular sunt direcţionate într-un singur punct, unde problemele semnalate sunt prioritizate: cazurile urgente sunt repartizate direct consulilor, iar la solicitările de informaţii se răspunde din Centrul Unic. Sistemul dezvoltat permite, totodată, accesul la informaţii consulare prin intermediul portalului www.informatiiconsulare.ro.
,,Centrul unic va permite creşterea vitezei de răspuns la solicitările cetăţenilor, precum şi prioritizarea cazurilor consulare semnalate. Totodată, prin implementarea acestui Centru Unic, Departamentul Consular va avea acces la informaţii centralizate şi date statistice globale cu privire la problematicile semnalate de cetăţenii români oriunde s-ar afla în străinătate, informaţiile de acest tip contribuind la îmbunătăţirea managementului serviciilor consulare”, a precizat Bogdan Stănescu, şeful Departamentului Consular din cadrul MAE.
Proiectul vizează preluarea într-un mod unitar a cererilor cetăţenilor referitoare la cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging (acolo unde este posibil, cetăţenii vor putea încărca în sistem copii scanate ale documentelor necesare soluţionării cererilor acestora), clasificarea şi tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare, oferirea de informaţii specifice în cadrul site-ului centrului de contact și transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate (pe email, telefon) către cetăţeni, acolo unde este posibil.