Campania electorală în statul nostru deja devine un lucru normal, nu știu dacă aș mai recunoaște orașul fără panourile electorale, mutrele marilor noștri politicieni, slogane, și soluții.
Deși în această continuă acțiune se definitivează nuanțele cultelor de personalitate pe care fiecare partid încearcă să și-l creeze, pentru că niciunul nu merge pe filiera ideologică. Dacă găsiți voi un partid din Republica Moldova în care acțiunile interprinse să conchidă din ideologia în cursul cărora trebuie să curgă să mă anunțați și pe mine.
Cel mai șocant pentru mine pentru ultima săptămână a fost cearta Chirtoacă-Bodiu, cred ca în spatele camerei erau vreun operator care susținea “fight-fight”, iar alții deja pariau care din ei câștigă.
Pentru mine acest comportament inadecvat pentru acești cel putin, oameni publici, dar în special pentru 2 candidați la funcția de primar al Capitalei revine din cultura sau mai bine incultura de a comunica.
Ce-i costă pe acești remarcabili politicieni de pe scena politică a Republicii Moldova să schimbe două replici banale cu ocazia sărbătorilor de Paști, cel puțin manifestându-și diplomația şi buna educație, să nu mai menționez și o etică simplă până la absurd, despre care pe pamânturile nimanui, nu a auzit nimeni.
Dl Bodiu ca o personalitate cu spirit civic atât de bine pronunțat (a se vedea stirea zilei PRO TV), pe care îl preocupă cu ardoare problema monumentelor, ar fi putut să iasă cu o declarație în fața presei în care să menționeze cu calm și coerență nemulțumirile acestuia, actualului primar să nu-i ramână decât dreptul la replică, dar nu să se ajungă la un scandal “Piața Centrală” Marcă Înregistrată, în care să se abordeze cu și mai mare ardoare direcțiile, depășirile, mașinile multstimaților domni, probleme cu adevărat importante pentru infrastructura Chișinăului.
Eu mi-aș lipi urechile de monitor dacă polticineii noștri ar transforma comunicarea lor într-un show de calitate.
Un exemplu în acest fel este Radu Bușilă, deși acțiunile și replicile acestuia după mine sunt penibile, dar din punct de vedere tehnic îmi dau jos pălăria.
Sper ca tânăra generație a tineretului tuturor partidelor, școliți prin UE și etc, au învățat cel puțin tehnica de a analiza feedback-ul primit de la cetățean.
Îmi permit dreptul la replică: vreau un show de calitate, vreau o știre din care să am cu ce mă delecta fără să-mi fie rușine, oare e atât de greu ce vreau?
Deși în inimă mai trăiește încă speranța ca PCRM-ul “nostru drag” nu va recăpăta capitala, sper totuși că voi să nu i-o dați de bună voie.
p.s. tot din atitudinea de cetățen: pcrm-ul folosește cu multă iscusință cadrele școlite în afară, folosind tehnici noi, si mesaje puternice, dar voi ce așteptați…?
Sursa: Madlenush.wordpress.com