În această săptămână, oligarhul Vladimir Plahotniuc, acuzat că ar ţine Republica Moldova captivă informaţional, şi-a mai adăugat două firme noi la colecţia sa: General Media Group Corp. şi Radio Media Group Inc.
Importanţa „revelatorie” a acestui detaliu? Faptul că în aceste două întreprinderi cuprind 4 televiziuni şi 3 posturi de radio pe care Plahotniuc s-a tot chinuit să le ţină ascunse de-a lungul anilor în diverse zone de off-shore.
Altfel spus, Plahotniuc a devenit oficial nu doar oligarh, ci şi mogul.
Oligarhul a fost „strâns cu uşa” de noile prevederi din Codul Audiovizualului, prin care radiodifuzorii privaţi sunt obligaţi să declare identitatea adevăraţilor propietari ai posturilor.
Consiliului Coordonator al Audiovizualului a fost anunţat despre modificări de către Petru Jelihovschi, iar în şedinţa de astăzi membrii CCA au luat act, informează anticoruptie.md.
Cele 4 posturi de televiziune din jalba media a lui Vladimir Plahotniuc sunt: Publika TV, Prime TV, Canal 2 şi Canal 3.
Posturile de radio: Publika FM, Muz FM şi Maestro FM.
Atât la televiziunile menţionate, cât şi în cazul posturilor de radio, Vladimir Plahotniuc deţine cota de 100%.
Conform sursei citate, General Media Group Corp. şi Radio Media Group Inc. au fost fondate la 10 noiembrie, termenul-limită prevăzut de lege pentru declararea adevăraţilor proprietari.
Administrator al General Media Group Corp. este Petru Jelihovschi. Capitalul social subscris este de 42 de milioane de lei.
Radio Media Group Inc. este administrată de Victoria Bucătaru, capitalul social subscris al firmei fiind de 5 milioane de lei.