Serviciul 112 ar putea fi implementat și în Republica Moldova. Acest aspect a fost discutat miercuri de premierul Pavel Filip cu membrii Cabinetului de miniștri.
În cadrul ședinței Cabinetului de miniștri, prim-ministrul Pavel Filip a exprimat condoleanţe familiilor care au avut de suferit în urma celor două tragedii de la finalul săptămânii trecute. „Aceste situaţii, dar şi altele, ne arată că trebuie să lucrăm atât la partea de prevenire, cât şi la perfecţionarea metodelor de comunicare instituţională pentru intervenţiile în situaţii de urgenţă. Sunt sigur că, dacă era funcțional serviciul naţional pentru apeluri de urgenţă 112, cel puţin una din aceste tragedii putea fi evitată”, a spus Pavel Filip.
Filip a menţionat că, până în prezent, s-au făcut paşi importanţi în ceea ce priveşte instituirea sistemului unic de apel 112, care ar rezolva în mare parte aceste probleme şi ar fi un sprijin real pentru cetăţeni. Totodată, premierul a cerut urgentarea acţiunilor în această direcţie şi lansarea serviciului respectiv cât mai curând, se arată într-un comunicat al Executivului. În acest context, miniştrii Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, al Sănătăţii şi al Afacerilor Interne au primit indicaţia să elaboreze, în termen restrâns, şi să prezinte Guvernului hotărârile care trebuie aprobate pentru înfiinţarea serviciului 112.
112 este un serviciu telefonic din România, operat de Serviciul de Telecomunicații Speciale. A fost lansat la nivel național în anul 2005. Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență reprezintă o componentă importantă a obligațiilor serviciului universal, fiind prevăzut și în una din Directivele semnificative pentru politicile sectorului de telecomunicații din acquis-ul Uniunii Europene.
Trecerea la sistemul unic pentru apelurile de urgență este o cerință care trebuie să fie respectată de toate statele ce fac parte sau doresc să se integreze în Uniunea Europeană.
În prezent, în Republica Moldova numărul 112 poate fi apelat, însă acesta este direcționat doar către poliție.