Implementarea spațiului comunicațional comun România – Republica Moldova și întărirea legăturilor cu comunitățile istorice românești sunt principalele priorităţi ale mandatului lui Dan Stoenescu în calitate de ministru delegat pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni.
„Prioritățile strategice asumate de către Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni prevăd, în ceea ce privește relația cu R. Moldova, doi pași importanți: implementarea spațiului comunicațional comun România – Republica Moldova și întărirea legăturilor cu comunitățile istorice românești, prin care statul român să promoveze păstrarea limbii și culturii române în cadrul unor programe culturale, educaționale, mass-media și legate de spiritualitate, împreună și cu alte instituții. Anul trecut am deschis un centru de informare la Comrat, în Unitatea Teritorial Autonomă Găgăuzia, iar în acest an vom deschide un centru la Bălți. De asemenea, sprijinim mediul asociativ și mass-media din Republica Moldova, astfel încât să constituie un vector de promovare a valorilor europene în rândul societății”, a explicat Dan Stoenescu într-un interviu oferit publicaţiei Ziarul Naţional.
În ceea ce priveşte crearea spaţiului comunicaţional comun, Stonescu a făcut următoarele declaraţii: „Consiliul Consultativ Mass-Media România – Republica Moldova, care a fost chiar inițiativa Departamentului Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni, a fost lansat pe 29 februarie cu scopul de a implementa spațiul comunicațional comun. Consiliul este compus din reprezentanți ai canalelor de informare în masă din ambele state, membri ai societăţii civile și experţi în comunicare, iar secretariatul va fi condus de expertul în comunicare Vlad Țurcanu. Inițiativa reprezintă un parteneriat între România și R. Moldova, Consiliul Consultativ oferind un cadru de dezbatere care să permită inițierea unor proiecte comune și armonizarea legislațiilor cu privire la audiovizual, transpunerea normelor europene din domeniul mass-media. De asemenea, se dorește elaborarea și integrarea unui cod de bune practici în politicile editoriale ale publicațiilor și audiovizualului din cele două țări partenere. Dorim să avem produse media din Republica Moldova în România și, totodată, produsele de media din România să pătrundă pe teritoriul Republicii Moldova”.