Republica Moldova este unul dintre nucleele de fascinaţie fotografică din fostul spaţiu sovietic care i-au atras atenţia fotografului canadian Christopher Herwig.
În 2002, Herwig s-a îmbarcat într-o epopee prin fostele state-satelit ale defunctei Uniuni Sovietice pentru a fotografia cele mai extravagante staţii de autobuz care poartă amprenta minimalismului science fiction care a caracterizat arta mobilierului urban în acea epocă.
Republica Moldova, Ucraina, Armenia, Georgia, Tadjikistan, Kîrgîzstan, Uzbenkistan, Kazahstan, Turkmenistan, Lituania, Letonia, Belaurs, Estonia şi regiunea separatistă de pe teritoriul georian Abhazia, sunt cuprinse în foto-inventarul creat de Christopher Herwig.
În Republica Moldova, Herwig a fotografiat staţii de autobuz din Pănăşeşti, Bălţi şi Făleşti.
În era sovietică, staţia de autobuz s-a dovedit a fi un teren fertil pentru a experimenta diverse modele de design utilitar, fapt care a rezultat într-o varietate de stiluri în întreaga regiune, de la cel mai strict brutalism estetic, până la forme dintre cele mai exuberante.