• Despre noi
  • Contact
  • Cautăm colaboratori
InfoPrut
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
InfoPrut
No Result
View All Result

Încep disponibilizările. Primele victime: 3000 de angajați de la CFM

Liviu G. Stan by Liviu G. Stan
11 aprilie 2016
in Actual
1
Sursă foto: democracy.md

Sursă foto: democracy.md

0
SHARES
7
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

 

 

Întreprinderea feroviară de stat din Republica Moldova are nevoie urgentă de modernizare, iar tăierile de de persoanl nu mai pot fi amânate. Iurie Topală, directorul ÎS „Calea Ferată din Moldova” (CFM) a făcut mai multe declaraţii despre această situaţie inevitabilă.

Sursă foto: democracy.md
Sursă foto: democracy.md

3.000 de persoane, care au ajuns la pragul pensionării, vor fi disponibilizate din cadrul companiei feroviare, aflată la limita subzistenţei. Numai că reducerea organigramei nu este deloc ieftină. Potrivit lui Iurie Topală, CFM are nevoie de 200 de milioane de lei pentru a opera această etapă a reorganizării.

„Dacă nu vom iniția procesul de reorganizare a întreprinderii, atunci Calea Ferată nu are niciun viitor. Volumul de marfă este principala sursă de venit a întreprinderii. Transportul de pasageri generează foarte mari pierderi, în timp ce transportul de marfă ne aduce venituri. La volumul de marfă pe care îl avem astăzi, nu avem nevoie de atâția angajați. Numărul angajaților nu s-a modificat esențial de zeci de ani. Dar atunci se transporta de zeci de ori mai multă marfă decât astăzi. Atunci era un volum foarte mare de lucru, funcționau toate stațiile din țară, iar acum avem doar câteva stații la care se mai lucrează. Agenții economici nu mai exportă, nici nu mai importă ca altădată. Volumul a scăzut drastic, cu aproximativ 50-60%”,  spune Iurie Topală, citat de Agora.md.

Conform datelor disponibile, la ÎS „Calea Ferată din Moldova” lucrează circa 10.000 de persoane. Întreprinderea are aparatul bugetar cel mai mare dintre toate companiile de stat din Republica Moldova.

„Dacă traversa de beton are aproximativ 300 de kilograme, avem nevoie în jur de 6 oameni care să o aranjeze. Trebuie așadar să modernizăm, să cumpărăm tehnică care ar putea înlocui lucrul manual. Noi avem în jur de 3 mii de oameni care deja au atins vârsta de pensionare. Chiar dacă vom disponibiliza, acest lucru se va face din numărul pensionarilor. Însă, pentru aceasta, conform calculelor pe care le-am efectuat, avem nevoie de 200 de milioane de lei. Așa prevede legislația. Conform Codului Muncii, se achită pentru vechimea în muncă. Avem angajați care au peste 70 de ani dintre care 45 i-au lucrat la întreprindere. Există și impactul social, eu înțeleg că oamenii trebuie să aibă locuri de muncă, însă noi nu ne putem permite să ținem oameni care nu au de lucru. Astăzi, practic toată întreprinderea stă, nimeni nimic nu face, iar salariile trebuiesc achitate”, mai spune directorul Topală.

 

 

Tags: Calea Ferata din MoldovaheadnewsIurie TopalaRepublica Moldova
Previous Post

Separatiștii de la Tiraspol, interesați de posibilitatea intrării Osetiei de Sud în componența Rusiei

Next Post

Oficial al Băncii Mondiale: Ar fi iresponsabil să acordăm sprijin financiar Rep. Moldova

Next Post
Sursă foto: flux.md

Oficial al Băncii Mondiale: Ar fi iresponsabil să acordăm sprijin financiar Rep. Moldova

Arhiva InfoPrut

  • Cautăm colaboratori
  • Contact
  • Despre noi
  • Dosare
  • Infoprut.ro
  • Sondaje

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.