• Despre noi
  • Contact
  • Cautăm colaboratori
InfoPrut
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
InfoPrut
No Result
View All Result

STUDIU: În primul trimestru al acestui an, nu s-a investit aproape deloc în Rep. Moldova

Liviu G. Stan by Liviu G. Stan
16 iunie 2016
in Actual, Economic
0
Sursă imagine: business24.ro

Sursă imagine: business24.ro

0
SHARES
22
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

 

 

Camera de Comerț și Industrie Franța-Moldova (CCIFM) și Moldo-German Business Association (MDW), împreună cu Magenta Consulting, au prezentat joi rezultatele studiului realizat printre antreprenorii din Republica Moldova în primul trimestru al acestui an. 

Sursă imagine: business24.ro
Sursă imagine: business24.ro

Concluziile studiului indică „nori de cenuşă” deasupra sectorului investiţional al Republicii Moldova.

În Republica Moldova activează peste 100 de companii din țările germanofone, iar „practica de a avea un barometru economic este populară în lume. Cu toate acestea, barometrul are o funcție limitată”, care nu poate arată cauzele creșterii sau descreșterii anumitor indici, a explicat Gerhard Ohrband, director MDW.

„Companiile au început să respire, în continuare este imporant să avem impozite cât se poate de joase și cât mai puțină birocrație”, a adăugat directorul MDW.

În trimestrul trecut nu s-a investit aproape deloc în Republica Moldova, se arată în studiu.

Mai mult, o „sufocare” a mediului antreprenorial vine şi din partea cadrelor, un indice negativ regăsindu-se şi în cazul profitabilității identificate de oamenii de afaceri.

Cel mai negativ indice, cu valoarea de -0,51%, se găseşte în climatul de afaceri.

„Climatul de afaceri este o totalitate de variabile care influențează părerea oamenilor de afaceri. Asta poate fi și ocuparea brațelor de muncă, și investițiile străine, profitabilitatea companiei sau cursul valutar.  fiecare antreprenor, în funcție de activitatea pe care o practică, au anumite variabile care le sunt mai importante sau nu”, a explicat Andrei Ciobanu, senior consultant Magenta Consulting.

 

Tags: Camera de Comert si Industrie Franta-Moldovaclimatul de afaceriheadnewsMagenta ConsultingRepublica Moldova
Previous Post

Ministrul Apărării de la Bucureşti, despre importanţa continuării investiției NATO în Rep. Moldova

Next Post

Ambasadorii UE, îndemn pentru Rep. Moldova: Arătați cartonașul roșu pentru corupție!”

Next Post
Ambasadorii UE, îndemn pentru Rep. Moldova: Arătați cartonașul roșu pentru corupție!”

Ambasadorii UE, îndemn pentru Rep. Moldova: Arătați cartonașul roșu pentru corupție!”

Arhiva InfoPrut

  • Cautăm colaboratori
  • Contact
  • Despre noi
  • Dosare
  • Infoprut.ro
  • Sondaje

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.