Implementarea serviciului de urgență 112 în Republica Moldova se va derula până în anul 2018. În cadrul unei ședințe care a avut loc pe 2 februarie, Ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor de la Chișinău, Vasile Botnari, a anunțat că până pe 15 martie va avea loc licitația internațională pentru achiziționarea sistemului informațional automatizat al serviciului 112.
„Implementarea Serviciului 112 este un lucru foarte important pentru stat, dar și pentru cetățeni, deoarece va spori calitatea serviciilor de urgență. Sarcina este ca serviciul 112 să devină funcțional cât mai curând”, a declarat Vasile Botnari.
Conform Planului de acțiuni privind implementarea Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112, testarea sistemului va avea loc până la finalul lui 2017, iar darea în funcțiune totală urmează să aibă loc în trimestrul III al anului 2018.
112 este un serviciu telefonic din România, operat de Serviciul de Telecomunicații Speciale. A fost lansat la nivel național în anul 2005. Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență reprezintă o componentă importantă a obligațiilor serviciului universal, fiind prevăzut și în una din Directivele semnificative pentru politicile sectorului de telecomunicații din acquis-ul Uniunii Europene.