Promovarea turistică a Republicii Moldova este aproape inexistentă.
Republica Moldova este unul dintre statele care obține cel mai mic profit din turism, potrivit unui raport al Consiliului Mondial al Turismului și Călătoriilor.
În 2016, circa 18.000 de turiști au călătorit în Republica Moldova, arată datele Asociației de Promovare a Turismului. Ei au vizitat Orheiul Vechi, rezervațiile naturale din nord și din sud și de Cetatea Sorocii.
Printre preferințele turiștilor străini sunt, de asemenea, și excursiile în regiunea transnistreană, cu genericul „Back to URSS”. Sunt aceleași destinații turistice, cunoscute de ani buni. Însă în Republica Moldova sunt multe locuri care rămân în umbră, susține președintele Asociației de Promovare a Turismului în Republica Moldova, Alexandru Filipschi.
„În alte țări turismul aduce o bună parte a PIB-ului. Dacă nu există o promovare a turismului, nu există nici turism. Dacă cetățenii noștri ar cunoaște ce destinații turistice sunt acasă, le-ar putea promova cu ușurință și printre străini. Japca, Vadul lui Rașcov, Muzeul Pâinii, Cetatea Tighina, care necesită a fi promovată – avem destinații ce pot fi promovate, dar nu există fonduri pentru asta”, a declarat Filipschi, citat de Radio Chișinău.
În ultimul timp, în topul destinațiilor turistice au intrat și vinăriile. În Republica Moldova, 15 dintre vinării oferă și cazare vizitatorilor.
Orheiul Vechi, Cetatea Sorocii și mănăstirile – acestea sunt cele mai cunoscute destinații turistice și de către cetățenii Republicii Moldova. Oamenii spun că ar vrea să călătorească mai mult prin Republica Moldova și recunosc că nu știu prea multe despre turismul de acasă.
Potrivit unui raport al Consiliului Mondial al Turismului și Călătoriilor, contribuția directă a industriei turismului în economia Republicii Moldova în anul 2016 a fost de 1,3 miliarde de lei, ceea ce constituie un procent din Produsul Intern Brut.