Serviciul de urgență 112 a devenit joi activ în Republica Moldova.
Timpul mediu de chestionare a apelantului se va reduce de trei ori, datorită faptului că sistemul permite identificarea numelui, domiciliului și locației exacte.
„Această combinație dintre tehnologii moderne și oameni dedicați serviciului care îl fac ne va ajuta să avansăm, să facem lucruri minunate. Nu o singură dată am gestionat situații de criză. După aceasta pot spune cu voce tare că voi – salvatorii, pompierii, medicii, polițiștii, dispecerii de la serviciile de urgență și acum și voi, operatorii 112 – sunteți eroii mei!”, a declarat premierul Pavel Filip la evenimentul lansării serviciului.
În același context, premierul a amintit de cei patru membri ai echipajului elicopterului SMURD care s-a prăbușit acum doi ani la sudul Republicii Moldova, în apropierea localității Haragâș: „A fost momentul când am înțeles că România nu este doar o țară vecină, nu este doar un prieten bun pentru Moldova, dar este ceva mai mult”.
112 este un serviciu telefonic din România, operat de Serviciul de Telecomunicații Speciale. A fost lansat la nivel național în anul 2005. Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență reprezintă o componentă importantă a obligațiilor serviciului universal, fiind prevăzut și în una din Directivele semnificative pentru politicile sectorului de telecomunicații din acquis-ul Uniunii Europene.