• Despre noi
  • Contact
  • Cautăm colaboratori
InfoPrut
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto
No Result
View All Result
InfoPrut
No Result
View All Result

STUDIU. România rămâne principalul partener comercial al Rep. Moldova

Liviu G. Stan by Liviu G. Stan
19 iulie 2018
in Actual, Economic
0
România și Republica Moldova, noi proiecte în domeniul culturii. Protocolul între Ministerul Culturii și Identității Naționale de la București și Ministerul Culturii de la Chișinău, adoptat
0
SHARES
15
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

 

România rămâne în continuare cel mai mare partener comercial de import al Republicii Moldova, iar 49% din totalul importurilor Republicii Moldova au fost din UE, se arată într-un studiu realizat de Programul pentru Reforme Structurale.

Sursă foto: ziarulunirea.ro
Sursă foto: ziarulunirea.ro

În ceea ce priveşte exportul, patru dintre cinci cei mai mari parteneri comerciali ai Republicii Moldova sunt membri ai UE: România, Italia, Germania şi Marea Britanie, transmite Agerpres.

Între timp, exporturile către ţările CSI s-au diminuat atât în termeni absoluţi, cât şi în termeni relativi.

Destinaţiile emergente de export includ China, Arabia Saudită, Egipt şi Malaezia.

Transportul rutier cuprinde cea mai mare parte a comerţului din Republica Moldova, făcând sistemul rutier şi punctele de trecere a frontierei (PTF) terestre drept cele mai importante componente ale coridoarelor comerciale ale Republicii Moldova. PTF Leuşeni-Albiţa şi Sculeni-Sculeni spre România au gestionat mai mult de 35% din traficul rutier din Republica Moldova în termeni de volum în 2016, se precizează în studiu.

Republica Moldova şi România ar putea dezvolta împreună un sistem transfrontalier de programare a vehiculelor, similar sistemelor aplicate la hotarele SUA-Canada. Combinând notificările prealabile, slot-urile de aşteptare / rândurile virtuale, sistemele de recunoaştere a plăcuţelor de înmatriculare, zonele RFID, zonele de aşteptare pentru camioane şi capacităţile de notificare electronică în timp de aşteptare, aceste sisteme au reuşit să reducă din timpul de procesare la frontieră şi timpul de stat în rând a camioanelor, mai sugerează studiul.

 

Tags: headnewsmoldovaRepublica Moldovaromania comert republica moldova
Previous Post

Candu, despre conflictul transnistrean: Mecanismele de alertă ale OSCE funcționează cu deficiențe

Next Post

Prezența militară rusă și regiunea transnistreană, cele mai mari ameninţări pentru Rep. Moldova

Next Post
Exerciții militare în regiunea transnistreană, cu participarea soldaților ruși

Prezența militară rusă și regiunea transnistreană, cele mai mari ameninţări pentru Rep. Moldova

Arhiva InfoPrut

  • Cautăm colaboratori
  • Contact
  • Despre noi
  • Dosare
  • Infoprut.ro
  • Sondaje

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politic
  • Cultural
  • Extern
  • Dosar
  • Opinii
  • Focus
  • Interviu
  • Comunităţi istorice
  • Foto

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.