Partidul Liberal din R. Moldova și Partidul Uniunea Salvați Basarabia au anunțat că au depus contestații privind excluderea socialistului Ion Ceban din cursa electorală pentru Primăria mun. Chișinău.
Partidul Liberal menționează că a depus astăzi, în mod repetat, contestații la CECEM Chișinău și CEC, „prin care cere constatarea ilegalităților, abuzurilor și a încălcării legislației electorale, cu excluderea din cursa a lui Ivan Ceban, de la PSRM”.
Totodată, potrivit liberalilor vor fi depuse sesizări și la procuratura, care „nu a identificat nicio acțiune ce ar constitui element de finanțare ilegală a PSRM, și nu „vede” milionul de euro primit de Dodon din Rusia, or este evident că această risipa de bani, ilegală și nedeclarată, sumele exorbitante cheltuite pe publicitate și promovare pe care o face PSRM-ul, sunt exact banii primiți din Rusia.
„Ceban are sute de panouri electorale în Chișinau, majoritatea fiind nedeclarate. La CEC însă, în raportul prezentat PSRM și Ceban, au declarat cheltuieli pentru panouri de doar 52 000 lei!!! Un simplu calcul arată că prețul publicității pe un panou 6m x 3m în Chișinau începe de la 300 Euro (6000 lei) / lună. Din banii declarați, Ceban ar putea să-și pună cel mult 8-9 panouri. În oraș, Ceban are puse peste 100 la număr, fără a fi luate încalcul și cele din republică”, se arată în contestația semnatată de Dorin Chirtoacă, președintele PL, care este înscris în cursa electorală, pentru primăria mun. Chișinău.
Câteva ore mai târziu și Valeriu Munteanu, candidatul USB la funcția de primar general al mun. Chișinău, Valeriu Munteanu, a menționat că ar fi depus o contestație la Consiliul Electoral de Circumscripție cu privire la cheltuielile contracandidatului său, Ion Ceban, în campania electorală.
„În ziua de ieri, am numărat peste 100 de panouri ale concurentului electoral Ion Ceban. Panouri de la mici, care costă lunar amplasarea de la 250 de euro, la medii – 500 de euro, până la foarte mare care costă și 2 mii de euro pe lună. Am încercat să vedem dacă aceste cheltuieli privind amplasarea acestor panouri sunt reflectate în rapoartele pe care le prezintă fiecare partid săptămânal la Comisia Electorală Centrală. Noi vedem rapoartele 1, 2, 3 și 4, pe care le-a prezentat în primele 4 săptămâni. Astfel, a raportat cheltuieli pentru panourile stradale, în fiecare săptămână, de 14 mii 873 lei, ceea ce ar reprezenta aproximativ 700 de euro. În 4 săptămâni avem maxim 3 mii de euro”, a declarat Valeriu Munteanu, în cadrul unei conferințe de presă.
Sursa a mai adăugat că din calculele sale, valoarea reală a cheltuielilor pe care le-a făcut PSRM pentru amplasarea panourilor stradale este de 30 de ori mai mare, aproximativ 100 de mii de euro pe lună.
Ion Ceban, candidatul socialist a negat aceste acuzații în cadrul unei conferințe de presă menționând că „noi facem și am făcut întotdeauna o campanie foarte corectă”.
„Da, am ales poate să pun accentul pe panourile publicitare ca un instrument pentru că la momentul de față, ce ține de campania electorală există un plafon strict de câți bani pot fi cheltuiți. Eu am ales această formă de publicitate, alții au ales altă formă de publicitate, în detrimentul materialelor care ar putea să apară la alte posturi de televiziune, pentru că acolo publicitatea este mult mai scumpă. (…) Să fie foarte clar că aceste chestiuni sunt achitate în rate”, a mai adăugat candidatul socialist
De asemenea, Ceban a ținut să menționeze că toate rapoartele sunt publice și nu are nimic de ascuns în acest sens.