Comisia Electorală Centrală (CEC) atrage atenția asupra importanței asigurării transparenței și corectitudinii finanțării campaniilor electorale de către concurenții electorali la alegerile din 20 octombrie curent, se arată într-un comunicat de presă.
În vederea realizării acestui obiectiv, CEC informează că a întreprins mai multe acțiuni. Astfel, pentru examinarea rapoartelor financiare depuse de către concurenții electorali a fost solicitată implicarea altor autorități ale statului. Respectiv, pentru a verifica operativ donațiile concurenților electorali, CEC a apelat la Serviciul Fiscal de Stat, iar pentru informații despre donațiile provenite din pensii și indemnizații, Comisia a solicitat Casei Naționale de Asigurări Sociale prezentarea datelor despre persoanele fizice beneficiare de pensii sau de alte prestații sociale (indemnizații, ajutoare, alocații).
Totodată, Agenția Achiziții Publice prezintă, la necesitate, informații despre persoanele juridice care, în ultimii trei ani înainte de începerea perioadei electorale, au încheiat contracte de achiziții publice de lucrări, bunuri sau servicii. Unele date despre aceste situații au fost deja prezentate, altele fiind în curs de examinare. Pentru asigurarea operativității procesului de verificare a celor indicate în rapoartele financiare ale concurenților electorali, aceste informații se prezintă, de regulă, în termen de 24 de ore.
În acest context, Comisia Electorală Centrală reiterează necesitarea respectării normelor legislației electorale și conexe referitoare la finanțarea campaniilor electorale de către concurenții electorali.