NTV Moldova, Accent TV și Televiziunea Centrală continuă să facă partizanat politic evident, favorizând anumiți concurenți electorali. Aceasta este una din concluziile celui de-al doilea raport de monitorizare a comportamentului mass-media în campania electorală, lansat de Centrul de Jurnalism Independent din Republica Moldova.
Totuși, șapte posturi, din cele zece monitorizate, reflectă relativ neutru campania electorală pentru alegerile locale generale și cele parlamentare din 20 octombrie 2019. Cei 10 radiodifuzori au fost monitorizați în perioada 28 septembrie-4 octombrie.
În urma monitorizării s-a constatat că șapte posturi tv au oferit acces relativ egal candidaților, care au apărut în știri separate sau au fost menționați în știri cu caracter electoral direct sau indirect. Nadine Gogu, director al Centrului pentru Jurnalism Independent a menționat, într-o conferință de presă la IPN, că o bună parte din subiectele electorale s-au limitat la o singură sursă de informație, fără a trata subiectele în profunzime, oferind informații de context și incluzând alte surse.
Totodată, majoritatea materialelor relevante au fost dezechilibrate din perspectiva egalității de gen, bărbații fiind citați de cele mai multe ori în materialele relevante.
NTV Moldova și Accent TV au continuat să-l promoveze masiv pe candidații PSRM, inclusiv pe Ion Ceban, prin spațiul acordat și contextul pozitiv în care apar aceștia. În același timp, posturile l-au defavorizat pe Andrei Năstase. Televiziunea Centrală i-au favorizat vădit pe reprezentanții Partidului Politic Șor, defavorizându-l ușor pe candidatul Blocului ACUM, Andrei Năstase.
Postul public Moldova 1 a avut o poziție echilibrată, oferind acces majorității concurenților electorali în știri, fără a favoriza evident vreun candidat în alegeri. Candidatul PSRM la Primăria capitalei, Ion Ceban, a beneficiat de mai multe apariții în context pozitiv, în raport cu alți candidați.
Prime TV și Publika TV nu au favorizat masiv vreun candidat în alegeri, dar l-au defavorizat ușor pe Andrei Năstase, candidatul Blocului ACUM la Primăria Chișinău, prin selectarea informațiilor în context negativ. La RTR Moldova s-a remarcat o favorizare ușoară a lui Ion Ceban, prin numărul relativ mare de materiale care au reflectat activitățile acestuia și contextul pozitiv în care l-au prezentat.
Jurnal TV și TV8 au oferit spațiu majorității candidaților care au avut activități de campanie fără a favoriza sau defavoriza pe cineva. Pro TV a avut un comportament echilibrat, reflectând neutru marea majoritate a concurenților electorali. Doar candidatul PUN, Octavian Țîcu a beneficiat de o reflectare relativ mai pozitivă în raport cu alți candidați, fiind citat sau menționat de mai multe ori.
Raportul a fost realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent cu suportul Fundației Est-Europene, cu resursele acordate de Suedia și suportul Agenției SUA pentru Dezvoltare și al Agenției Marii Britanii pentru Dezvoltare. Primul raport de monitorizare și o sesizare au fost transmise la Consiliul Audiovizualului, ca cei trei radiodifuzori care fac partizanat politic să fie incluși pe lista de monitorizare.